מאי 2, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

כך נסגרו תיקי הוצאה לפועל שהתנהלו כנגד חייב ששהה בארץ למעלה מ- 10 שנים

1 min read

צילום: freepik

רשמת ההוצאה לפועל מלשכת תל אביב, כבוד הרשמת חן לוי, הורתה על הפחתת ריביות וסגירת תיקי הוצאה לפועל שהתנהלו כנגד חייב ששהה בארץ למעלה מ- 10 שנים חסר בית וללא מעמד

עורכות דין מטעם הסיוע המשפטי הגישו בקשה בשם החייב לביטול צווי עיכוב היציאה שהוצאו נגדו, ביטול הגבלות על יציאתו מן הארץ, דיון במסירות שבוצעו בתיקיו, הפחתת ריביות מכח סעיף 81א(4) לחוק הוצאה לפועל וכן טענות בדבר פתיחת התיקים כנגדו.

הרשמת התייחסה בהחלטתה לנסיבות החייב, "בן 49, אזרח פורטוגל. בגיל 5 התייתם מאמו ועבר יחד עם אביו בגיל 7 לישראל לאחר שאביו התחתן עם אזרחית ישראלית. בגיל 14 עזב יחד עם אחיו את בית אביו ושלושת האחים נאלצו לשרוד בכוחות עצמם. החייב התגייס לצבא אך תקופת שירותו קוצה עקב אי התאמה למערכת. לקראת גיל 23 עזב את הארץ לפורטוגל ולארה"ב, שם נולדה ביתו של החייב. בשנת 2011 עקב בריאותו של אביו, הגיע לארץ ומאותו מועד עקב ההגבלות וצווי עיכוב היציאה מן הארץ, לא יכל לעזוב את הארץ."

מעמדו של החייב אשר ניתן לו מטעמים הומניטריים פקע ולמעשה לחייב אין כל מעמד בארץ – לא אזרח, לא תושב. בשל כך, לחייב לא קיימות זכויות, אינו זכאי לקצבאות, אינו יכול לפעול לפתיחת הליך חדלות פירעון, ולמעלה מכך – אינו יכול לעבוד שכן העסקתו הינה בניגוד להוראות הדין.

החייב במעמד מוחלש, ללא סיוע, למעשה "כלוא" בארץ, חי באוהל בים ובחורף במערה בים, נעזר בחבריו ובחסדי אנשים לשם מזון ואוכל ואוסף בקבוקים בים על מנת לקבל את הפקדון לשם קיום מינימלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *