מאי 1, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה החליפה את פרקליטת מחוז ירושלים

1 min read

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה בעו"ד קרן יוסט-רוזנבלום לתפקיד פרקליטת מחוז ירושלים (אזרחי). יוסט-רוזנבלום, המשמשת כמנהלת מחלקת המקרקעין בפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי), תחליף את עו"ד כוכבית נצח-דולב, שסיימה באחרונה כהונה קצובה של 8 שנים.

חברי ועדת המכרזים היו שופט בית המשפט המחוזי (בדימוס), משה דרורי (יו"ר); פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן; היועצת המשפטית של משרד הכלכלה והתעשייה, עו"ד איילת זלדין; ויו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין.

יוסט-רוזנבלום החלה את דרכה המקצועית בשנת 1999 כמתמחה של פרקליטת מחוז ת"א (אזרחי) דאז, עו"ד נעמי שטרן ז"ל. כפרקליטה היא עסקה במגוון תחומי העיסוק של הפרקליטות האזרחית, לרבות דיני עבודה (ובכלל זה סכסוכים קיבוציים), דיני מקרקעין (תביעות הבעלות של המושבים על קרקעות המדינה), משפט מינהלי ומשפט מסחרי על היבטיו הציבוריים (לרבות הקפאת הליכים של חובות עיריית טייבה, פירוק חברת אגרקסקו והתביעה להרמת מסך כנגד המדינה) ועוד.

בשנת 2016, עם פיצולת"א ,פרקליטות מרכז ממחוז ת"א, מונתה יוסט-רוזנבלום למנהלת המחלקה המינהלית בפמת"א, ובמסגרת זו למעשה הקימה מחדש את המחלקה לאחר שמרבית הפרקליטים המינהליים עברו למחוז מרכז. המחלקה עסקה בליבת העשייה בתחום המשפט המינהלי וייצגה את המדינה, בין היתר, בעתירות ביטחוניות מסווגות, בעתירות חופש מידע, מינהל אוכלוסין, תכנון ובניה ומכרזים, וכן בתחום המעמד האישי והפסיכיאטריה. במסגרת זו, ייצגה יוסט-רוזנבלום את רשויות המדינה בעתירות מרכזיות כדוגמת תחבורה ציבורית בשבת, תמ"א 38 ועוד. בתקופת הקורונה, הובילה עם צוות המחלקה את הטיפול הייחודי שנדרש לטובת הבאה לארץ של תינוקות שנולדו בפונדקאות בחו"ל, בתקופות מורכבת של סגרים ברחבי העולם.

בשנת 2020 מונתה למנהלת מחלקת המקרקעין, ובמסגרת זו הובילה את הטיפול בתיקי מקרקעין מורכבים בעלי השלכות רוחב, תוך ייצוג רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והרשות לרישום מקרקעין בעיקר בתביעות הנוגעות לזכויות במקרקעין, מכרזים, תביעות פינוי ועוד. בנוסף, עסקה המחלקה בהגשת תביעות יזומות להשבת קרקע במקרים של שינויי ייעוד, לפינוי פולשים והריסת מבנים, להפסקת שימושים בלתי חוקיים במקרקעין, לתשלום דמי שימוש ודמי הרשאה, ולתביעות פיצוי בשל שימוש במקרקעי המדינה ללא הרשאת רמ"י. קרן הובילה באופן אישי את הטיפול בתיקי הגוש הגדול (שדה דב) בתביעות פינוי משמעותיות, כדוגמת פינויו של מפעל מלט באזורי הרק"ל ועוד.

יוסט-רוזנבלום (49), נשואה ואם לשניים, היא בוגרת תואר ראשון ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני במינהל עסקים (בהצטיינות) מאוניברסיטת בר-אילן, וקורס מנהלים בהרווארד. כן היא בוגרת תוכנית מעוז ועמיתה פעילה בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *