אפריל 28, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

האם ניתן לתבוע אתר אינטרנט על הוצאת דיבה?

1 min read
עורך דין הוצאת דיבה

התשובה היא – כן. רבים מכירים את המונח ״שיימינג״ – תופעה שבה נעשה שימוש בפלטפורמות דיגיטליות למטרת פרסום אופן התנהגותו של אדם או עסק בניהולו במצב בו פעלו באופן המצדיק זאת, כדי שהציבור ידע וייזהר.  בשנים האחרונות, תופעה זו הולכת ומתגברת, בעיקר ברשתות החברתיות, לא תמיד בצדק, במקרים בהם היא נעשית למטרות פגיעה מכוונת וחסרת בסיס.  

עושים סדר: מה מהווה הוצאת לשון הרע?

הוצאת לשון הרע היא עוולה אזרחית ובמקרים מסוימים עבירה פלילית, המתקיימת כאשר מתפרסם – בכל דרך שהיא לאדם אחד ויותר פרט לנפגע עצמו, ביטוי- בכל אופן שהוא, שיש בו פוטנציאל של ביזוי או של השפלה של הנפגע בעיניי אחרים, פגיעה בשמו הטוב האישי או הציבורי סיכון  יכולתו למלא את תפקידו ו/או פגיעה במשלח ידו.  במסגרת דיני לשון הרע ניתן לפעול כדי למנוע תופעה מכוערת זו ו/או בכדי לקבל פיצוי בגין פגיעתה. 

חשיבות ייעוץ משפטי במסגרת התמודדות עם הוצאת לשון הרע 

תביעת מכוח חוק איסור לשון הרע, אינה תביעה פשוטה וטומנת בחובה לא מעט אתגרים לצד הצורך במקצועיות ובמיומנות. חשוב להתייעץ  עם  עורך דין לשון הרע המתמחה בהוראות החוק ובפסיקה.  עורך דין זה ידע לאפיין את מהות הפגיעה והיקפה,  ולתת לנפגע מענה מקיף בהתאם לדין המשפטי ולחומרת המקרה. באמצעות ייעוץ משפטי ובמקרה הצורך ייצוג משפטי על ידי עורך דין המתמחה בהגשת תביעות דיבה, יכול נפגע מהוצאת לשון הרע, למצות את זכויותיו. 

עורך דין לשון הרע – משרד עורכי דין פדרבוש-בן סימון

אם חיפשתם עורך דין לשון הרע הרי שהגעתם למקום הנכון. משרד עורכי דין פדרבוש-בן סימון הינו אחד מן המשרדים המובילים בישראל ומתמחה בתיקי לשון הרע. המשרד בעל ניסיון רב בתיקי לשון הרע וליווה במרוצת השנים לקוחות פרטיים, ציבוריים ועסקיים.

 

אולי יעניין אותך עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *