מרץ 29, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

נעקצה ע"י בת זוג שהותירה אותה בחובות. רשם ההוצל"פ פטר אותה מחובותיה – בתנאי שתחזיר לקופת הכונס 20 אלף שקלים בשנתיים הקרובות

1 min read

Image by Pixabay

ג', רווקה כבת 37 תושבת חיפה, המתגוררת עם בת זוגה ושני ילדיהן הקטנים ביהוד, הגישה באמצעות עו"ד עמירם אלקובי בקשה למתן צו הפטר בהוצאה לפועל, בשל חובות עבר אליהם נקלעה מול חמישה גורמים שונים בסך כולל של 289,707 שקלים. 

לדברי עו"ד אלקובי, כשהכירה ג' את בת זוגה הקודמת, היא עבדה עדיין בניהול תחנת דלק, והשתכרה כ-6,000 שקלים בחודש.
חרף הכנסתה הנמוכה, שכנעה אותה בת זוגה לבקש הלוואות עתק מהבנקים וחברות האשראי, הלוואות שבין השאר שימשו את בת הזוג לרכישת רכב חדש לעצמה וכן לרכישות צרכניות נוספות.
לדברי עו"ד אלקובי, בשל האמונה ש"בשביל אהבה עושים הכל" – נכנסה ג' להתחייבויות הגדולות בהרבה מיכולותיה הכלכליות, תוך שהיא מסתמכת על הבטחות בעל פה של בת הזוג, לפיהן היא תחזיר לה את מלוא ההלוואות אותן נטלה – לכשתעלה על מסלול התעסוקה.
אך לדברי עו"ד אלקובי, במקום לעלות על מסלול התעסוקה, עלתה בת הזוג על מסלול הטיסה לארה"ב – ולמעשה נסה על נפשה, והותירה אחריה את ג' בחוב עצום של כ-289 אלף שקל – אותו היא לא מסוגלת להחזיר.
לאחר כשלוש שנים במהלכן נפתחו לה 5 תיקים בהוצאה לפועל, ולאחר שבאותן שנים שילמה ג' כ-2,000 שקלים בחודש לקופת ההוצל"פ, פנה עו"ד אלקובי בשמה ללשכת הוצאה לפועל, וביקש לפטור אותה מחובותיה – עקב חוסר יכולתה להחזיר את החוב בחייה.
לשאלת הרשם, השיב עו"ד אלקובי כי ג' לא התלוננה למשטרה בזמנו על תרגיל העוקץ שטמנה לה בת זוגה, ולא פעלה נגדה, מפני שהבגידה כה הכאיבה וצרבה אותה נפשית, שהיא החליטה לקבור את הפרשייה, לנתק כל קשר עימה – ולהמשיך בחייה.
בנוסף, בת הזוג טענה כי הכספים שימשו בין השאר גם את ג' בניהול רמת חייה – כך שבכל מקרה – קשה יהיה משפטית להרים את נטל ההוכחה, ולהתנער לחלוטין מאחריותה של ג' לחובות שנערמו על שמה.
"החוק והפסיקה בישראל שואפים בשנים האחרונות לשקם את החייבים – ולאפשר להם לשוב ולהפוך לאזרחים מועילים לחברה" אומר עו"ד אלקובי. "טוב עשה בית המשפט שפטר את מרשתי מעיקר חובה, אף ללא הסכמת הנושים, וזאת במסגרת הפטר לפי תיקון 47 ו – 57 לחוק ההוצאה לפועל".
"לאחר חקירת החייבת ומעיון בבקשתה, באיזון ראוי לטעמי בין שיקומה של החייבת ויכולתה לפתוח 'דף חדש' בחייה הכלכליים באמצעות הליך זה, לבין הצורך והרצון לשמור על אינטרס הנושים ותקנת הציבור, נראה שהמסקנה היא שיש מקום להיעתר לבקשת החייבת", קבע רשם ההוצאה לפועל בחיפה, עופר שורק.
כבוד הרשם פסק כי בכפוף לתשלום החייבת בסך 20,000 שקלים בתיק האיחוד ב-20 תשלומים חודשיים שווים ורצופים מחודש יוני 2020 ואילך, יינתן לחייבת צו הפטר בהתאם להוראות החוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *