אפריל 19, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

משפט פלילי – תפקידו של עורך דין פלילי

1 min read

צילום: משטרת ישראל

מהו משפט פלילי, מה כוללת עבודתו של עורך דין פלילי ולמה חשוב לשים לב כשבוחרים עו"ד פלילי?

משפט פלילי הוא אוסף חוקים, בראשם חוק העונשין, תשל"ז-1977, אשר נוצרו ונועדו לאפשר לאזרח התנהלות חיים תקינה.

המשפט הפלילי הוא תחום רחב, אשר כולל עבירות קלות יחסית ועבירות חמורות כאחד, כך למשל: עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות רכוש, עבירות הלבנת הון, עבירות המתה ועוד.

אדם שמפר את אחד מסעיפי החוק הפלילי עלול לעמוד לדין ולהיענש בהתאם לעונשים שקבועים בחוק.

על כן, כבר בשלב הראשון עוד לפני החקירה המשטרתית ומובן שלפני הגשת כתב אישום, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי.

חשוב לזכור, כי כאשר אדם נאשם בפלילים, הוא עלול לקבל עונשים חמורים שקבועים בחוק, ואשר ישפיעו על עתידו והמשך חייו. מלאכת גזירת העונש, ככל שהנאשם ימצא אשם ויורשע,  תתבצע בהתאם לחומרת העבירה ולנסיבות האישיות של הנאשם.

צילום: משטרת ישראל

תפקידו של עורך דין פלילי

עו"ד פלילי מייעץ לחשודים, נאשמים ולכל אדם אשר פונה אליו וחושש ש'הסתבך' בביצוע עבירה וכן מעניק ייעוץ משפטי לנפגעי עבירה ולמתלוננים.

עורך דין פלילי עוסק בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות פליליות, בין אם מדובר בחשודים ונאשמים שהם אנשים נורמטיביים ובעבר לא נתקלו בבעיה מול רשויות החוק, ובין אם מדובר בעבריינים מוכרים למערכת, אשר בצעו בעבר עבירות, נשפטו ונענשו בגינן.

עו"ד פלילי מלווה את לקוחותיו לאורך כל ההליך הפלילי, החל בשלב החשדות – עוד לפני החקירה המשטרתית בפועל – עובר בהכנה לחקירה המשטרתית ועד שלבי המעצר וניהול המשפט ולאחר מכן הגשת ערעור במקרה הצורך.

עו"ד פלילי מנסה לסגור את התיק עבור הלקוח שלו כבר במסגרת הליכי השימוע. כמו כן עו"ד פלילי בודק האם ניתן לבטל את כתב האישום במקרה שכבר הוגש כתב אישום נגד הלקוח, והאם ניתן לסיים את ההליך הפלילי ללא הרשעה.

ייצוג במשפט פלילי

במשפט פלילי המדינה (התביעה או הפרקליטות, בהתאם לעבירה שבוצעה) היא המאשימה, ועורך הדין הפלילי צריך לייצג את הנאשם מול המדינה.

עורך הדין שמייצג את הנאשם מחויב לייצגו בנאמנות ובמסירות, והוא יבחן בצורה מדוקדקת את אפשרויות ההגנה העומדות לרשות הלקוח שלו, ויעשה כל שביכולתו, במסגרת החוק, כדי להביא לזיכויו או לאי הרשעתו בדין.

כדי לבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר, עורך דין פלילי ינהל את התיק הפלילי בצורה מקיפה ומדוקדקת. הוא יאסוף את כל הראיות הרלוונטיות, כולל פרטי המידע הקטנים ביותר, כדי להרכיב את הפאזל השלם, שמשקף את המציאות והנסיבות בהן הואשם הלקוח. כך, הוא יוכל לבנות הגנה מדויקת ויעילה ולתת מענה ממוקד בדיוני ההוכחות.

צילום: משטרת ישראל

בחירת עורך דין פלילי

ניהול תיק פלילי בצורה מיטבית מחייב את עורך הדין הפלילי להיות בקי בדין הפלילי ולהיות מיומן בכל שלב של ההליך הפלילי, החל מרגע הפנייה של הלקוח אליו ועד למתן גזר הדין ובמקרה הצורך – לערעור.

עורך דין פלילי חייב להכיר היטב את החוק, את השינויים שחלו בו ואת התיקונים העדכניים. כך גם עליו להתמצא היטב בפסיקת בית המשפט העליון ובפסקי דין אחרים.

אם כן, כאשר בוחרים עו"ד פלילי חשוב לבחור בעו"ד מנוסה, אשר יש לו את הידע המקצועי הנדרש והבקיאות בחוק ובפסיקה.

בנוסף לכך, חשוב לבחור בעו"ד שתרגישו איתו בנוח, ואשר יעניק לכם ליווי צמוד, אישי ודיסקרטי.

עו"ד פלילי שיש לו שנות ניסיון רבות בייצוג מאות חשודים ונאשמים, יביא עימו לניהול ההליך ביטחון, ידע ואסטרטגיה שיתרמו להצלחת ההליך.

לבחירה שלכם בעו"ד פלילי, שייצג אתכם נאמנה, יש חשיבות גדולה מאוד.

ניסיונו של עורך הדין והיכרותו את הדרך שבה המערכת המשפטית פועלת, כמו גם בנייה נכונה של קווי ההגנה, בשילוב של היכולת להקשיב ללקוח, להבין את מצוקתו ולפעול בשיקול דעת – כל אלו מצביעים על כך שלעורך הדין יש את הנדרש כדי להצליח בתיק ולסייע ללקוח כמיטב יכולתו.

ומן הצד השני של הדברים, היכולות והתכונות הנ"ל מעידות על כך, כי הבחירה של הלקוח בעורך הדין היא בחירה נכונה וטובה.

צילום: Pixabay

עורך דין פלילי מומלץ המעניק ייעוץ וייצוג משפטי בכל רחבי הארץ

אם אתם זקוקים לייעוץ או לייצוג במשפט פלילי, פנו אל עו"ד אשר טפל בתיקים גדולים ומורכבים בכל קשת המשפט הפלילי, ואשר יש לו הניסיון, הידע והמקצועיות לייצג אתכם.

למשרד עו"ד פלילי גיא פלנטר יש ניסיון עשיר ומוכח בניהול תיקים פליליים מורכבים ורגישים, והוא מתייחס בכובד ראש ובמקצועיות לכל תיק. כמו-כן, משרד עו"ד גיא פלנטר שם דגש על יחס אישי ואמפתי לכל לקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *