אפריל 18, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

עבירת מהירות בפעם הראשונה

מהירות מופרזת בפעם הראשונה

Speedometer scoring high speed in a fast motion blur.

בעבר, נהגים שביצעו עבירות תנועה היו מאבדים את הנקודות שלהם ברישיון. עם זאת, בשינוי חדש, הנקודות יימחקו מרישיונן אם יבצעו עבירת מהירות בפעם הראשונה.

שינוי זה נעשה כדי לעודד נהגים לנהוג במהירות בטוחה וסבירה

אם הם נוסעים במהירות מופרזת בפעם הראשונה, סביר להניח שהם אינם מודעים למהירות בטוחה או סבירה. זה ייתן להם הזדמנות ללמוד באיזו מהירות הם צריכים לנהוג מבלי לקבל נקודות ברישיון שלהם.

מהמחלקה לעבודות ציבוריות נמסר כי הם תמחק את הנקודות בגין עבירות תנועה על מנת לעודד אנשים נוספים לפעול לפי החוק.

זה רעיון טוב כי זה יעודד אנשים לציית לחוק ולהיות מודעים יותר לנהיגה שלהם.

בפעם הראשונה שנתפס נהג נוהג במהירות מופרזת, מקבלים שתי נקודות ברישיון. אם הם ייתפסו שוב במהירות מופרזת, הם יקבלו ארבע נקודות ברישיון. אם הנהג יקבל עבירה שלישית, אזי יהיו לו שש נקודות ברישיון ויעמדו בפני השעיית זכויות הנהיגה למשך עד שנה.

החוק נוצר מתוך כוונה להרתיע נהגים ממהירות מופרזת ולגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם עושים זאת שוב. עם זאת, החוק הזה לא עובד כמו שצריך כי הנהגים עדיין יכולים להתחמק ממהירות מופרזת ולא צריכים לדאוג מזה יותר מדי אם הם הולכים לקבל רק שתי נקודות ברישיון על העבירה הראשונה שלהם. צריך לשנות את החוק הזה כדי לגרום לנהגים לחשוב פעמיים לפני כן

העבירה הראשונה בגין מהירות דינה כעת בקנס

בעבר היו רק נקודות שעלולות לגרום לשלילת רישיון נהיגה אם צברו יותר מדי נקודות ברישום הנהיגה, אך כיום יש גם קנסות שעלולים להצטבר עם הזמן ולגרום נזק רב כמו שנקודות עושות מבחינת הרשאות נהיגה.

עבירות המהירות הן עבירת פעם ראשונה של הנהגים. הנהגים לא ייענשו בעבירת פעם ראשונה.

העבירה החדשה תוגדר כנסיעה במהירות של 50 קמ"ש ומעלה מעבר למהירות המותרת בשטח בנוי, או במהירות של 100 קמ"ש ומעלה מעבר למהירות המותרת מחוץ לשטח בנוי.

מחיקת נקודות תנועה:

עבירה חדשה זו תוגדר כנסיעה במהירות של 50 קמ"ש ומעלה מעבר למהירות המותרת בשטח בנוי, או במהירות של 100 קמ"ש ומעלה מעבר למהירות המותרת מחוץ לשטח בנוי.

במידה ונתפסתם נוהגים במהירות מופרזת פנו לעו"ד לענייני תעבורה.

מחיקת עבירות המהירות מנקודות תנועה היא דבר טוב. זה יעזור לנהגים לא לפחד לקבל נקודות תנועה על נהיגה מהירה מדי ויעזור להם לנהוג בזהירות יותר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *