אפריל 24, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

חשד: ביצעו עסקה למכירת 3 בתים ב-5.4 מיליון ₪ ודיווחו על מכירה של בית אחד תמורת 800 אלף ₪ 

1 min read
החליף מגרש ב4 דירות שלא קיבל

צילום: unsplash

נביל טאהא, בעל חברת הסעות מכפר קאסם, נעצר בחשד לדיווח כוזב על עסקה לרכישת מקרקעין, במטרה להתחמק מתשלום מס רכישה. יחד עמו נעצר עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין, אשר מכר לו את המקרקעין וחשוד בהתחמקות מתשלום מס שבח. צו איסור פרסום הוטל על שמו של עוה"ד.

על פי החשד, טאהא רכש מעוה"ד 3 יחידות דיור תמורת סכום של 5.4 מיליון ₪ אולם השניים דיווחו על עסקה למכירת יחידת דיור אחת תמורת סכום של 800 אלף ₪. בעקבות הדיווח הכוזב לכאורה, התחמק טאהא מתשלום מס רכישה בעוד שעוה"ד התחמק מתשלום מס שבח, תוך ניצול של הפטור בגין מכירת דירת מגורים מזכה.

החליף מגרש ב4 דירות שלא קיבל
צילום: unsplash

החשודים דיווחו כאמור על עסקה למכירת יחידת דיור אחת תמורת 800 אלף ₪. בעקבות פעילות של פקיד שומה חקירות מרכז ומסמ"ק נתניה התעורר חשד כי מספר היחידות שנמכרו והסכום שהועבר היו גבוהים משמעותית. בעקבות החשדות נפתחה חקירה גלויה במהלכה נתפסו באמצעות צו בית משפט מסמכים בבתיהם של החשודים ובמשרדו של עוה"ד. בין היתר, נתפס הסכם המכר האמיתי של העסקה. 

החשודים הובאו אתמול בפני בית משפט השלום בתל אביב-יפו ושוחררו בתנאים מגבילים. הם חשודים בדיווח כוזב לרשויות המס – במזיד, בערמה ובתחבולה – על מנת להתחמק או להשתמט מתשלום מסים. חקירתם נמשכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *