מאי 14, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

חברת "מכלול מימון" גייסה כ-82 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה

1 min read

חברת מכלול מימון העוסקת באשראי חוץ בנקאי גייסה כ-82 מיליון שקל בהרחבת סדרת אג"ח קיימת (סדרה א') בבורסה בת"א. במסגרת המכרז המוסדי החברה קיבלה ביקושים של מעל ל- 100 מיליון ש"ח, ובהתאם להחלטתה קיבלה התחייבויות ממשקיעים מוסדיים לרכישה של 80 אלף יחידות אג"ח (בהיקף של 80,000,000 ש"ח ע.נ.). התמורה ברוטו מהנפקת האג"ח מסתכמת ב-81.84 מיליון שקל. אגרות החוב הנופקו בפרמיה ביחס למחיר המתואם של אג"ח שבמחזור ובמרווח אפקטיבי נמוך יותר בהשוואה לאג"ח שהונפקו לראשונה במהלך חודש יוני השנה. לאחר ההנפקה, סך הערך הנקוב של אגרות החוב של החברה הינו 155 מיליון שקל.

במקביל, מכלול דיווחה כי מסגרות האשראי שניתנו לה מהבנקים לפעילות מכלול נדל"ן יגדלו ל-525 מיליון שקל יחד (הגדלה של 105 מיליון שקל). מדובר במסגרות אשראי משלושה תאגידים בנקאיים בסך של 140 מיליון שקל מכל אחד, שיגדלו ב-35 מיליון שקל כל אחד (175 מיליון שקל מכל תאגיד, ובסך הכל 525 מיליון שקל). סך מקורות המימון של מכלול ממערכת הבנקאות ומגוף מוסדי עומדים על 1.025  מיליארד שקל.

את ההנפקה ליוו עורכי הדין שירי שחם, שי מרגלית ואור פרל משרד יגאל ארנון – תדמור לוי. 

לדברי אורי פז, מנכ"ל קבוצת מכלול מימון, "אנו מודים לציבור ולשוק ההון על האמון שנתנו בנו, דווקא בתקופה של תנודתיות בשווקים הפיננסיים. עודף ביקושים מצד המוסדיים בעת הזו בשוק האג"ח, ובמחיר אפקטיבי נמוך מהנפקה קודמת שביצענו בחודש יוני השנה, מהווים הבעת אמון מובהקת ביכולותיה של החברה. כספי הגיוס וכן מסגרות האשראי מהבנקים ישמשו להרחבת הפעילות של חברת מכלול מימון".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *