מאי 3, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

המטרה: קיצור משך זמן הקמת מפעל בישראל

1 min read

צילום: pexels

לראשונה בישראל – מרכז היתרים לרישוי תכנון ובניה לתעשייה יוקם באמצעות אשכולות אזוריים בצפון, זאת לאחר עבודת מטה משמעותית שהוביל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה ביחד עם מינהל פיתוח כלכלי במשרד הפנים ומשרד רה"מ. במטרה לשפר את הסביבה העסקית וכושר התחרות של התעשייה הישראלית, יוקם, לראשונה, מרכז היתרים לזירוז הליך הבירוקרטיה בצפון

במסגרת הליך תחרותי, נבחרו אשכול רשויות גליל מערבי ואשכול רשויות בית הכרם הגלילי להקים את המרכז, שמטרתו, בהתאם להחלטת הממשלה, לשפר את הסביבה העסקית, לקצר את משך הקמת מפעלים בישראל ואת הליך הרישוי ב- 50% מהזמן, על מנת לאפשר לתעשייה הישראלית תנאי פתיחה תחרותיים יותר.

צילום: pexels

העיקרון המרכזי לצמיחת התעשייה מבוסס על שמירת כושר התחרות שלה ביחס למקובל בעולם ויצירת סביבה בירוקרטית ורגולטורית התומכת ביזמות והשקעות של המגזר העסקי. היום הליך הקמת מפעלים בישראל אורך בין 4-5 שנים והוא נובע ממסלול המורכב בו נאלץ המפעל לעבור תהליך אישור של עשרות גורמים שונים בממשלה וברשות המקומית. גורמים אלה, ברוב המקרים, אינם מסונכרנים ביניהם וכך נוצר תהליך ארוך וחסר וודאות של בירוקרטיה מסובכת. על מנת להתמודד עם האתגר, הוקם למרכז רישוי היתרים ראשון מסוגו בצפון הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *