אפריל 27, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

פורשים כנפיים: הסכם קיבוצי חדש לדיילי אל-על

1 min read

הסכם קיבוצי חדש לדיילי אל-על. קרדיט דוברות אל-על

ההסכם יחול על כ-1200 עובדות ועובדים. במסגרת ההסכם יקבלו העובדים תוספות שכר מדורגות, שיפור תנאי ההעסקה, הארכת תקופת הזמניות לדיילים ועוד. הסכם חותם למעשה שורה של הסכמים עם כל ארבעת המגזרים בחברת התעופה. סמנכ״לית משאבי אנוש באל על, לימור בוזגלו: "הסכם מצוין ומאוזן שיאפשר לקלוט ולשמר אנשים איכותיים"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "נמשיך לפעול למען עובדי אל על וכלל עובדי איגוד התחבורה"

ההסתדרות, הנהלת אל על וועד אנשי צוות דיילי אוויר (אצד"א) חתמו אמש (ד') על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם יחול על כ-1,200 עובדי החברה, ותוקפו עד סוף חודש דצמבר 2028.

במסגרת ההסכם נקבעו תמורות והטבות לעובדי מגזר אצד"א מידי שנה בשנות ההסכם כגון תוספות שכר מדורגות, העסקת דיילים במשרות סטודנטים ובמשרות הוריות, הסדרת תנאי העובדים הקבועים לתנאי עובדי דור א', שיפור בתנאי השכר של העובדים הזמניים, הסדרת מנגנוני ביטחון תעסוקתי לעובדים זמניים ושיפור מנגנונים קיימים לעובדים קבועים, הסדרת מענקים בגין מאמץ וביצועים והסדרת תמריצי הצטיינות. זאת בתמורה להסכמות שהושגו, תוך התחייבות למיצוי דרישותיהם בנושאים שהוסכמו, לרבות שכר ותנאי העסקה.

בנוסף, נחתמו שורה של מהלכים שיביאו להתאמת עלויות ההעסקה במגזר זה, ובהם התאמת מספר העובדים הקבועים שהחברה נדרשת להעסיק, הארכת תקופת הזמניות של עובדים במגזר אצד"א מחמש לשבע שנים, הסדרת קיצור שהייה בניו יורק, ייעול דרכי התקשורת עם עובדי המגזר, אפשרות להעסקת העובדים במשרות גמישות וכן הסכמות בנוגע לביצוע טיסות המופעלות ע"י חברות תעופה זרות ואנשי צוותיהן (חכירות רטובות) ועוד.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "אני מברך על חתימת הסכם מצוין נוסף בחברת אל-על. ההסכם מבטא את פעילותו המאומצת בין ועד העובדים, עם הנהלת החברה והצוות המקצועי באיגוד עובדי התחבורה, למען שיפור תנאי העסקתם של עובדי אל-על במקביל ובהתאמה להתאוששות ענף התעופה ממשבר הקורונה, ואת יחסי העבודה המצוינים הקיימים בין הנהלת אל על לאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ולוועדי העובדים בחברה".

הסכם קיבוצי חדש לדיילי אל-על. קרדיט דוברות אל-על

הסכם זה הוא תולדה של משא-ומתן אינטנסיבי ומקצועי שנוהל על-ידי צוות האיגוד וחברי ועד העובדים של מגזר אצד"א בחברה, ומצרף את מנהלי השירות בטיסה ודיילי האוויר לשורת הסכמים קיבוציים משמעותיים המשפרים באופן ניכר את תנאי העסקתם של העובדים, המשפרים את תנאי העסקה ומקדמים את החברה ליכולותיה העסקיות".

סמנכ״לית משאבי אנוש באל על, לימור בוזגלו: ״אני מברכת על ההסכם שחותם את ההסכמים עם כל ארבעת המגזרים בחברה. מדובר בהסכם מצוין ומאוזן שמשלב בין הרצון שלנו לתמוך ולחזק את מי שנמצא בחזית השירות במטוסים, מה שמאפשר לקלוט ולשמר אנשים איכותיים בתחום, לצד מהלכים המביאים לייעול תהליכים וגמישות הפעלה. אני רוצה להודות ליו״ר ועד אצד״א, משה שרביט, על מנהיגות, אחריות ואכפתיות. ליו״ר איגוד התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין. יחד עם צוות משאבי אנוש באל על בהובלת אלעד בוקרה, ראש אגף משאבי אנוש, ומנהלת יחסי עבודה גפן שפירו, הצלחנו כולנו להביא את ההסכם בלוחות זמנים טובים ולשביעות רצון כל הצדדים״.

יו"ר וועד אנשי צוות דיילי אוויר, משה שרביט: "זהו יום שמח ואפילו היסטורי במובנים מסוימים לעובדי מגזר אצד"א שעברו תקופות לא פשוטות יחד עם החברה בתקופת משבר הקורונה. ההסכם מבטא את השותפות שבין ההנהלה והוועד, ולהקשבה לצרכי העובדים המסורים אשר מובילים את החברה לזכיות ולדירוגים בינלאומיים הגבוהים ביותר. ההסכם הבשיל אחרי משא ומתן ארוך ופותח חלון של הזדמנויות לשגשוג החברה לצד הערכה, כבוד ותגמול ראוי לעובדי אצד"א. הסכם מבטא אבן דרך משמעותית בשותפות שבין החברה, ועד אצד"א וההסתדרות, מעודד ורותם את הצדדים להצלחות החברה".

עוד הוסיף שרביט: "תודה מעומק הלב ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין על התמיכה והעזרה. תודה לענבל סופרו, מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה מטעם ההסתדרות על הליווי והתמיכה. תודה לעו״ד מירי מלכי מההסתדרות על האכפתיות, המקצועיות וההקפדה האין סופית בפרטים הקטנים. תודה לעו״ד שי תקן ועו״ד שי ברק ממשרד פישר ושות' שליוו אותנו בוועד באופן צמוד והכי מקצועי תוך הענקת שירות משפטי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה. תודה רבה למנכ"לית אל-על, דינה בן טל גננסיה על גדלות הנפש ובניית יחסי עבודה מעולים. תודה ללימור בוזגלו, סמנכ"לית משאבי אנוש על ההקשבה וראיית העובדים והדחיפה בכל הלב להשגת הסכם מכבד. תודה ענקית לאלעד בוקרה, ראש אגף משאבי אנוש ולעו"ד גפן שפירו, מנהלת יחסי עבודה על המקצועיות ושיתוף הפעולה לאורך כל הדרך".

את העבודה בניסוח וגיבוש ההסכם ליוו מטעם ההסתדרות: יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין, מנהלת חטיבה ארצית, ענבל סופרו, ראש תחום במחלקה המשפטית לאג"מ בהסתדרות, עו"ד מירי מלכי, מאגף הפנסיה בהסתדרות, עו"ד יניב וייס ומאגף הכלכלה והמדיניות בהסתדרות, בתאל יעקב ללזרי.

מטעם חברת אל-על: מנכ"לית אל-על, דינה בן טל גננסיה, סמנכ"לית משאבי אנוש לימור בוזגלו, ראש אגף משאבי אנוש, אלעד בוקרה ומנהלת יחסי עבודה בחברה, עו"ד גפן שפירו, עו"ד אודי גלעדי ממשרד פיינברג.

מטעם ועד עובדי אצד"א: יו"ר ועד עובדי אצד"א, משה שרביט וכל חברי וועד עובדי אצד"א, ועו"ד שי תקן, עו"ד שי ברק, משרד פישר בכר – יועמ"ש לוועד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *