אפריל 27, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

חושדים שחוויתם רשלנות רפואית? יש למי לפנות

צילום: PIXABY

רשלנות רפואית היא מושג שכולנו חוששים ממנו, משום שאף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה. לצערנו יש לא מעט מקרים של טיפול לקוי שגורם לנזק, אך למרות הכול יש לכם דרך להתמודד עם המצב באמצעות עזרה מקצועית של עורך דין. אם אתם חושדים שחוויתם מקרה של רשלנות רפואית, אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ עם עורך דין ולקרוא את המאמר שלפניכם כדי לדעת מאיפה להתחיל.

ההגדרה של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מושג רחב מאוד הכולל בתוכו כל מקרה של מטפל שאינו פועל לפי הסטנדרטים המצופים ממנו, ומתרשל בתהליך הטיפול ובעקבותיו גם נגרם לנזק מטופל, נזק שהיה יכול להימנע אם הטיפול היה ניתן בצורה ראויה ולפי מידת הזהירות הצפויה מגורם מטפל. רשלנות רפואית היא מקרה לא נעים שאתם ממש לא חייבים לעבור לבד. להתייעצות כדאי לפנות לעורך דין לרשלנות רפואית מחברה מקצועית בתחום, שיסביר לכם את כל מה שאתם צריכים על המצב, ינחה אתכם כיצד לפעול בהמשך הדרך ויעזור לכם להגיש תביעה במידת הצורך.

דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית

לפני שנסביר לכם כיצד אתם יכולים לתבוע את המטפל או את המוסד הרפואי שקיבלתם בו טיפול רשלני, נדגים לכם מקרים של רשלנות רפואית שיש להם עילה לתביעה ולפיצויים, כדי שתוכלו:

  • אם נזקקתם לניתוח אך המנתח ניתח את האיבר הלא נכון (למשל רגיל ימין במקום רגל שמאל), או שהוא השאיר בתוך גוף המטופל כלים זרים שלא היו צריכים להישאר שם, מדובר במקרה של רשלנות רפואית.
  • אם הטיפול שלכם דורש תרופה כלשהי, וקיבלתם במרשם תרופה שגויה שאינה מטפלת במצב ועלולה אף להזיק לכם, או שקיבלתם מינון שגוי של התרופה שאתם צריכים, אתם עלולים לסבול מתופעות לוואי מיותרות וחלילה אף מנזק ממשי, ולכן אלו מקרים של רשלנות רפואית.
  • גם בהיריון ולידה עלולה להתרחש רשלנות בטיפול – פגיעה פיזית בעובר עקב הפעלת כוח פיזי או לחץ חזקים מדי, התעלמות מסימני מצוקה של היולדת או של העובר, או מקרה שבו במהלך סקירת ההיריון או בדיקות מקדימות המטפל מגלה מצב שמצריך יידוע של ההורים, ושבעקבותיו הם יצטרכו להחליט אם הם מעוניינים להמשיך את ההיריון.
  • גם פציעות בעבודה שאינן מטופלות כראוי בו במקום יכולות להיחשב למקרה של רשלנות רפואית, בעיקר בעקבות אובדן כושר העבודה הנובע מפציעה זו.

אתם לא לבד – פנו לייעוץ של עורך דין מקצועי

מקרים של רשלנות רפואית הם מצערים מאוד, אך יש למי לפנות כדי לקבל עזרה מקצועית. אתם יכולים להיעזר בשירותיהם של עורכי דין המתמחים בתחום הרשלנות הרפואית, שיעזרו לכם לצלוח את האתגר הבירוקרטי הכרוך בהגשת תביעה על רשלנות רפואית. הליווי יתחיל בייעוץ ראשוני, שבדרך כלל ניתן חינם, ובו עורך הדין יבדוק את מי יש לתבוע (המטפל עצמו או המוסד שבו טופלתם), מהן ההוכחות הקיימות בידיכם כעת והאם קל להוכיח את הקשר בין הטיפול לנזק שנגרם. עורך הדין יעזור לכם לאסוף את כל המסמכים הנדרשים לספק הוכחות, כמו תיעוד הטיפול שעברתם, מסמכי היסטוריה רפואית ועוד. את כל המסמכים הוא יעביר למומחה ברפואה בתחום שבו בוצעה הרשלנות, והמומחה ייתן את חוות דעתו באשר לטיפול הרשלני ולנזק שנגרם. את התביעה הוא יגיש לבית משפט השלום אם סכום הפיצוי בתביעה הוא לכל היותר 2.5 מיליון שקלים, או לבית המשפט המחוזי אם הפיצוי הנדרש גבוה מסכום זה.

סיכום

רשלנות רפואית היא מצב מצער שבו מטפל פעל במהלך טיפול, וגרם לו לנזק שהיה יכול להימנע באמצעות טיפול הולם. אל תחששו לממש את זכויותיכם – פנו עוד היום לעורך דין לרשלנות רפואית שילווה אתכם לאורך כל הדרך ויעזור לכם להגיש תביעה ולקבל את הפיצוי הכספי המגיע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *