אפריל 28, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הגנה על יורשים: שירות חדש יאפשר לקבל התראה על הגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה לעיזבונו של מנוח

האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה במשרד המשפטים חונך בימים אלו שירות חדש לציבור, במסגרתו ניתן להירשם לקבלת התראה על הגשת בקשה לצו ירושה או לצו קיום צוואה.

השירות החדש יספק הגנה ליורשים בישראל. כך, כל מי שירשם לשירות המקוון באתר האינטרנט של האפוטרופוס הכללי יוכל לציין את פרטי האדם שהוא מעוניין לקבל התראה לגביו, וככל שתוגש בקשה למתן צו ירושה או למתן צו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה, המערכת תשלח התראה בדואר אלקטרוני או בהודעת טקסט למקבל השירות, וזאת ללא צורך בבדיקה יומית באתר האינטרנט של האפוטרופוס הכללי. לאחר קבלת ההתראה יוכל הפונה להגיש בקשה לעיון בתיק ולהבטיח כי זכויותיו ישמרו.

כיום, כל בקשה שמוגשת לצו ירושה או צו קיום צוואה מפורסמת באתר האפוטרופוס הכללי. השירות החדש מנגיש את המידע לאזרח ומאפשר קבלת הודעה, ללא צורך בבדיקה יזומה באתר. השירות אינו כרוך בתשלום, הרישום אליו קל ונוח והוא מתווסף לשירותים נוספים, שקידם רשם הירושה בשנים האחרונות ומטרתם לייעל ולשפר את השירות לציבור, לקצר את זמני הטיפול, להפחית את הנטל הבירוקרטי וזאת תוך הגנה על היורשים ועל קיום רצונו האחרון של המנוח.

מר איתמר דוננפלד, המנהל הכללי של משרד המשפטים: "משרד המשפטים כמשרד מוביל בשירות, רואה חשיבות רבה בהגנה על יורשים פוטנציאליים ומשקיע משאבים רבים בשיפור מתמיד של השירותים הניתנים על ידו לציבור, בין היתר, באמצעות פלטפורמות דיגיטליות חדשניות הבאות לשפר הן את יעילות השירות והן את חוויות המשתמש"

עו"ד בן ציון פיגלסון, האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה: "השירות החדש יאפשר לציבור היורשים להגן על זכויותיו. נמשיך לשפר ולייעל את השירות לציבור ולפעול להפחתת הנטל הבירוקרטי תוך שימוש בכלים דיגיטליים חדשניים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *