מאי 4, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

היתרונות הבולטים של מטבעות זהב להשקעה

1 min read

צילום: Freepik

מטבעות זהב הפכו למרכיב פופולרי בתיקי השקעות של אנשי עסקים ואנשים עמידים. מעבר ליתרונות הכלכליים של הזהב, מדובר בנכס אידיאלי לתקופות משבר ומלחמה. ההיסטוריה מלמדת שבתקופות משבר לא תמיד ניתן לממש נכסים ולוקח זמן להעביר פעילות עסקית ממקום למקום. מבחינה זו, מטבעות זהב הם פתרון אידיאלי שניתן לנייד בקלות ממקום למקום. להלן יתרונות בולטים של מטבעות זהב להשקעה:

ערך מוחשי בלתי ניתן לערעור – מטבעות זהב הם נכס כלכלי מקובל כבר מאות שנים, וערכם הכלכלי מוכר באופן נרחב בכל פינה של העולם. בניגוד לנכסים פיננסיים אחרים ששואבים את ערכם מהבטחות או חוזים, לזהב יש ערך מוחשי, מיידי ומובנה. משקיעים רבים אוהבים לגוון את תיק ההשקעות שלהם עם מרכיב פיסי, במיוחד בתקופות של אי ודאות כלכלית. ניתן למצוא מטבעות זהב למכירה במגוון חנויות תכשיטים בעולם ואף ניתן למכור מטבעות קיימים בקלות.

גיוון תיק ההשקעות

לערך של זהב פיסי מתאם נמוך עם נכסים פיננסיים מסורתיים כמו מניות ואג"ח. לכן בתקופות של מיתון כלכלי או תנודתיות בשוק, הזהב מתנהג לעתים קרובות אחרת מהשקעות אחרות. תכונה זו של הזהב מספקת גידור מפני הפסדים פוטנציאליים באזורים אחרים בתיק.

נכס מקלט בטוח – כאמור, דווקא בעת משבר ומלחמה, מתגלה ערכו היציב והבטוח של הזהב. המתכת היקרה שמרה היסטורית על ערכה בתקופות הקשות ביותר ומספקת לאנשי עסקים ביטחון כלכלי אמיתי. ניתן להנזיל מטבעות זהב למכירה תוך רגעים ספורים, בכל נקודה על גבי הגלובוס.

גידור אינפלציה – אינפלציה היא "המחלה" של העולם המערבי. בעולם בו מדינות מדפיסות כסף ללא כל בקרה, קניית מטבעות זהב הוכיחה את עצמה כגידור יעיל מפני אינפלציה. לעומת כוח הקנייה הנשחק של מטבעות פיאט, ערך הזהב נוטה לעלות בעקביות. כלומר חשיבה לטווח ארוך, מחייבת גם השקעה במתכות ונכסים שלא ניתן לבצע בהם מניפולציות.

נְזִילוּת – כאמור, מטבעות זהב הם נכסים נזילים ביותר. מטבעות זהב למכירה זמינים בשוק העולמי, מה שהופך אותם לאפשרות השקעה נוחה. כולם רוצים אותם, כולל תאגידים גדולים ומדינות. נזילות זו מבטיחה שמשקיעים יוכלו להמיר אותם במהירות למזומן בעת הצורך, תוך מתן רמת גמישות חיונית בתנאים כלכליים דינמיים.

בעלות ישירה ללא תיווך – בניגוד למכשירים פיננסיים מסוימים המוחזקים עבורנו ע"י מתווכים, הבעלות על זהב הינה אישית. אין לנו תלות בבנקים, בנקי השקעות, חברות ביטוח, רשויות חוק וכו'. המטבעות הם שלנו ונוכל לאחסן אותם איפה שרק נרצה.

ביצועים היסטוריים – כמו בכל נכס כלכלי, ישנן תנודות בערך הזהב. יחד עם זאת, הסתכלות ארוכת טווח מלמדת כי במגמה הארוכה הזהב מעלה את ערכו בצורה עקבית. לכן קניית מטבעות זהב מומלצת לתיקי השקעות מגוונים.

המטבע העולמי האמיתי – מטבעות זהב מוכרים באופן אוניברסאלי ומקובלים כנכסים יקרי ערך, יותר מכל מטבע אחר. נהוג לחשוב כי הדולר הוא המטבע העולמי הנפוץ ביותר. אך יש מקומות בהם לא נוכל לסחור בדולרים. אותו הדבר לגבי האירו ובטח היואן הסיני. מטבעות זהב לעומתם, יתקבלו בברכה בכל נקודה בגלובוס.

לסיכום – מטבעות זהב להשקעה מציעים מגוון יתרונות, לרבות ערך מהותי, פיזור סיכון, בעלות ישירה, גידור אינפלציה, נזילות, ביצועים היסטוריים וקבלה גלובלית. גורמים אלה הופכים מטבעות זהב לבחירה משכנעת עבור אלה המחפשים אפשרות השקעה יציבה ואמינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *