מאי 8, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

לוין החליט: חנניה גוגנהיים יעמוד בראש בתי הדין לאוכלוסין והגירה

1 min read
שר המשפטים קיבל את המלצת ועדת האיתור ומינה את חנניה גוגנהיים לעמוד בראש בתי הדין לאוכלוסין והגירה - בית הדין לביקורת משמורת ובית הדין לעררים
חנניה גוגנהיים

חנניה גוגנהיים, ראש בתי הדין לאוכלוסין והגירה במשרד המשפטים. צילום: דוברות משרד המשפטים

שר המשפטים יריב לוין מינה את הדיין חנניה גוגנהיים לעמוד בראש בתי הדין לאוכלוסין והגירה במשרד המשפטים, לאחר שקיבל את המלצת ועדת האיתור לתפקיד זה.

בתי הדין לאוכלוסין והגירה מאגדים בתוכם שני בתי דין: בית הדין לעררים ובית הדין לביקורת משמורת של שוהים שלא כדין. בתי הדין הוקמו ופועלים מכוח חוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952, וייעודם לשמש כערכאת ביקורת שיפוטית מנהלית על החלטות רשות האוכלוסין וההגירה.

הדיין חנניה גוגנהיים (46) מכהן כדיין בבתי הדין לאוכלוסין והגירה מאז שנת 2019. הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים מטעם האוניברסיטה העברית, והתקבל כחבר בלשכת עורכי הדין בשנת 2006. גוגנהיים עלה לישראל בשנת 1997 משוויץ לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בארץ במסגרת אשרת לימודים אותם החל בשנת 1993, והחל את דרכו כמשפטן כשכיר במשרד עו"ד פרטי, כאשר בין השנים 2007-2019 ניהל משרד עורכי דין עצמאי. במקביל, בין השנים 2007-2008 כיהן כיועץ משפטי של ועדת ערר ממשלתית במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה ובשנת 2019 מונה כדיין בבתי הדין לאוכלוסין והגירה. כמו כן, הוא משרת במילואים בענף הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית.

ועדת האיתור התרשמה מיכולותיו של מר גוגנהיים בתחום הניהולי והמקצועי, הן כעורך דין פרטי והן כדיין במסגרת בתי הדין לאוכלוסין והגירה, וכן מהניסיון והידע של מר גוגנהיים בתחום דיני הכניסה לישראל והמשפט המנהלי. הוועדה התרשמה מתפיסתו של מר גוגנהיים ביחס ליחידת בתי הדין לאוכלוסין והגירה, ומהיכרותו המעמיקה עם מערכת בתי הדין, לרבות ביחס להישגי היחידה ולאתגרים הנובעים מיחסי הגומלין עם רשות האוכלוסין והגורמים המייצגים את העוררים, והחליטה כי מר גוגנהיים הוא המועמד המתאים ביותר להוביל את בתי הדין לאוכלוסין והגירה בעת הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *