אפריל 23, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

תביעה נגד בי"ח 'העמק': ההורים התריעו שוב ושוב, אך הרופאים לא מנעו את הפגיעה הקשה בבנם

1 min read

צילום: Unsplash

בתביעה שהוגשה לאחרונה נגד ביה"ח 'העמק' לבית המשפט המחוזי בלוד, נטען שהאם התריעה בפני הצוות הרפואי כי היא נושאת את חיידק ה-GBS בגופה, חיידק הידוע כמסכן חיים עבור הילוד, ואף מסרה להם את כרטיס מעקב ההריון שלה בטיפת חלב, שכלל את תוצאות הבדיקות שלה המעידות על כך. 

אך למרות שהדבר גם צוין בגיליון הלידה הראשונה שלה וגם בכרטיס מעקב ההריון בטיפת חלב – הצוות הרפואי בבי"ח העמק התעלם מן המידע, נמנע ממתן טיפול אנטיביוטי מקדים ליולדת עוד בטרם לידתה, כפי שהפרקטיקה הרפואית מחייבת  – ולא מנע את הדבקתו של הילוד בחיידק הקטלני.
לאחר שהחל התינוק לחוש ברע וסירב לינוק, נמנעו בבית החולים מלשלוח את הילד לבדיקות, ותחת זאת, שלחו אל האם, שכבר הייתה מנוסה מלידה קודמת – מדריכת הנקה.
על פי התביעה, ועל פי הרישומים הרפואיים, אילולא התעקשה האם שיבדקו את בנה, מפני שלתחושתה הוא לא חש בטוב, השניים היו משוחררים לביתם, ולדברי רופא שטיפל בו בפגיה – הילד היה מוצא כך את מותו.
בבדיקה נמצא כי הילוד סובל מזיהום חמור, מצבו התדרדר במהירות, מערכות גופו קרסו, ולמרות מאמצי הרופאים הוא הפך לנכה סיעודי גופני ומנטלי, שעל פי מומחים רפואיים, יזדקק לסיוע ולטיפול צמוד לכל ימי חייו.
עו"ד דורית פילו. צילום: קרן מזור
בתביעה צוינו מספר התבטאויות של רופאים וצוות רפואי בבית חולים העמק, המעידות, לדברי התובעים, שכבר בסמוך למקרה נודע דבר התרשלות הצוות הרפואי במקום, וכתוצאה מכך הפכה המשפחה ל"מפורסמת" שלא בטובתה, ברחבי בית החולים.
במסגרת תביעת רשלנות רפואית אותה הגישה עוה"ד פילו, בשם המשפחה, מתבקש בית המשפט המחוזי לחייב את בית חולים 'העמק' בתשלום פיצויים למשפחה במיליוני שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *