אפריל 25, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הפועל פירק את הגג, והרצפה קרסה תחתיו. הוא הועף מהסולם והפך לנכה

1 min read

Photo by Unsplash

תאונת עבודה שאירעה באתר בנייה תוארה בתביעה שהסתיימה לאחרונה בפשרה שקיבלה תוקף של פס"ד בבית משפט השלום ברמלה.

על פי התביעה אותה הגיש עוה"ד אדיר שויגמן ממשרד עורכי הדין אונגר-שויגמן. פועל הבניין (41) תושב כפר יאסיף, עסק בפירוק גג של בניין בקרית אתא, איבד לפתע את שיווי משקלו, לאחר שהסולם שעליו טיפס פער בור ברצפה, והוטה בפתאומיות.

כתוצאה מתנועתו הפתאומית של הסולם הועף הפועל ממרומי הסולם, הוטח בעוצמה בקרקע, וכף ידו אשר בלמה את נפיל מהגובה, נחבלה באורח קשה.

הפועלים ששהו באותה שעה באתר הזעיקו אמבולנס אשר הבהיל את הפועל לבית החולים רמב"ם, שם אובחן כי הוא סובל משבר בשורש כף היד.

בעקבות השבר נזקק הפועל לניתוח לשחזור וקיבוע השבר ושוחרר לביתו עם סד גבס, אך מצב כף ידו לא השתפר, וכעבור כחצי שנה הוא נאלץ לעבור ניתוח לתיקון החיבור של השבר, ומאז נמצא במעקב רפואי ובטיפולים משקמים.

בתביעה שאותה הגיש עוה"ד שויגמן בשמו של פועל הבניין נגד המעסיק ונגד חברת הביטוח 'הכשרה' המבטחת אותו – נטען כי המגבלות שנגרמו לפועל עקב התאונה גרמו לפגיעה בהכנסתו וקידומו המקצועי.

מומחה לכירורגיה אורתופדית שחוות דעתו צורפה לתביעה קבע כי לתובע נותרה פגיעה בידו לצמיתות.

בתביעה נוספת אותה הגיש עוה"ד שויגמן למוסד לביטוח הלאומי (המל"ל), הוכר הפועל כנפגע עבודה, וועדה רפואית של המל"ל קבעה לו נכות צמיתה ושילמה לו תגמולי ביטוח נוספים.

לאחר מאבק משפטי עיקש, הגיעו לבסוף הצדדים לפשרה לפיה יפוצה העובד בכ-222 אלף שקלים, שיתווספו לגמלה אותה קיבל הפועל מהמוסד לביטוח לאומי. ההסכם בין הצדדים קיבל לאחרונה תוקף של פסק דין על ידי כבוד השופט דב גוטליב מבית משפט השלום ברמלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *