אפריל 25, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

תביעה: הצעיר "הולעט" בסטרואידים – והפך לסיעודי

1 min read

Image by Pixabay

ידוע שטיפול ממושך בסטרואידים עלול לגרום הידלדלות עצם. חרף כך הולעט צעיר כבן 30, החל מגיל 17, ולאורך שנים, בתרופות סטרואידיות במינונים גבוהים ע"י מספר רופאים ממספר בתי חולים, וזאת מבלי לשלוח אותו לביקורת צפיפות עצם, ומבלי לרשום לו טיפול מונע להידלדלות עצם – כל זאת נטען בתביעת מיליונים אותה הגיש לאחרונה עוה"ד דוד פייל ודניאל פרקש, בשמו של הצעיר, לביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז בלוד.

על פי התביעה, דבקו מספר רופאים ממספר בתי חולים, בהוראותיו הראשוניות של הרופא המטפל, ורשמו לצעיר מרשמים לתרופות מבוססות סטרואידים בכל פעם שהצעיר לקה בהתקף אסתמה קשה שהצריך אשפוז.
לדברי עו"ד פייל, הצעיר כלל לא היה מודע למצבו הבריאותי המתדרדר. הוא עסק באומנויות לחימה, ושימש כחובש ונהג אמבולנס במד"א במקביל ללימודיו באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.
לאחר כ-7 שנים שבהן טופל בסטרואידים, ועקב התקף אסתמה קשה נוסף, הגיע הצעיר לביה"ח איכילוב. הרופאים רשמו לו בפעם הראשונה תרופות לבניית עצם, אך לא שלחו אותו לבדיקת צפיפות עצם. הם המשיכו להלעיט אותו בסטרואידים, ואף ציינו בתיקו הרפואי כי איננו יכול לתפקד ללא שימוש בהם.
באיחור רב, הוחלט להפנותו לטיפול ביולוגי, אך כעבור כשבוע של טיפול ביולוגי, לקה הצעיר בהתקף קשה של אסתמה, ושב לאיכילוב – ושם בפעם הראשונה לאחר 7 שנות טיפול בסטרואידים – הפנו אותו לבדיקת צפיפות עצם, בה נמצא כי הוא סובל מנזקים חמורים במבנה השלד שלו.
על פי התביעה, בחודשים שלאחר מכן החל גופו לקרוס במהירות, והוא נאלץ לעבור ניתוחים להחלפת שני מפרקי הירך וקריסת חוליות בעמוד השדרה.
לדברי עו"ד פייל, עד היום וחרף שימוש במשככי כאבים וקנאביס, סובל הצעיר מכאבים קשים, נתון בכיסא גלגלים במצב סיעודי, וזקוק לסיוע לאורך כל שעות היממה בביצוע פעולות בסיסיות. כאביו העזים דורשים טיפול בתרופות חזקות שפוגעות בכושרו המנטאלי ורוב הזמן הוא מטושטש. בנוסף, לאחרונה התחיל גם לצרוך קנביס רפואי במרשם.
על פי התביעה ההתדרדרות הקשה במצבו של הצעיר, הביאה את משפחתו לתהום כלכלית, עת נאלצו הוריו לטפל בו לאורך כל שעות היממה, ולממן מכיסם טיפולים רבים ויקרים. לדברי עו"ד פייל, המחלה שהתגלתה ערב חתונתו של הצעיר, גרמה לביטולה, והוא נקלע למצב נפשי כבד אשר הצריך טיפול רגשי.
עו"ד דוד פייל. צילום: לני מידן
לתביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' אורן פרוכטר מ"פורום רופאים", מומחה למחלות ריאה ולרפואה פנימית. פרופ' פרוכטר קובע בה כי השיהוי הרב בן 7 השנים במתן הטיפול המונע לאוסטאופורוזיס, הוא שהוביל לכך שהתובע לקה במחלה בדרגה קשה, עם שברים פתולוגיים מרובים בעמוד השדרה ובאגן. בשל שברים אלה הוא מוגבל בכל תנועה, נזקק למספר ניתוחים לקיבוע השברים ולטיפול במסגרת מרפאת כאב.
ד"ר אריה אריאלי מ"פורום רופאים", מומחה בתחום הכירורגיה האורתופדית, קבע בחוות דעת מטעם התביעה כי כבר ב-2005 היה קונצנזוס בספרות המדעית לגבי תופעות הלוואי של שימוש ממושך בסטרואידים, בהן אוסטאופורוזיס.
לדברי ד"ר אריאלי, מדידות של צפיפות עצם צריכות להתבצע בכל מטופל עם אסתמה, המקבל פרדניזון במינון יומי של 7.5 מ"ג ומעלה. התובע קיבל שנים רבות סטרואידים בשאיפה ובכדורי פרדניזון במינון יומי גבוה יותר, לעתים גם במינון 40 מ"ג. למרות זאת לא הופנה לבדיקת צפיפות עצם שנים רבות.
לאור כל זאת, הגיש עוה"ד פייל תביעה בטענה לרשלנות רפואית נגד הרופא המטפל ונגד משרד הבריאות, המפעיל את בתי החולים בהם טופל התובע.
התביעה הוגשה לביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז בלוד, אשר בסמכותו לפסוק פיצוי בסכום העולה על 2.5 מיליון וזאת בשל הנזק האדיר שנגרם לצעיר שאיבד לחלוטין את כושר השתכרותו ונזקק לסיעוד אינטנסיבי במשך כל שעות היממה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *