אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

קבלת רישיון קבלן כוח אדם

freepik

קבלנים רבים העוסקים בנושאי כוח אדם מעוניינים לקבל רישיון קבלן כוח אדם. רישיון מיוחד זה מקנה להם את האפשרות להעסיק עובדים, לקבוע את שכרם ולשלוח אותם לעבודות שונות בהתאם לדרישות המעסיקים. ברגע שהקבלנים מקבלים לידיהם את הרישיון זה, הם יכולים להרחיב את המעגל התעסוקתי שלהם, להרחיב את העסק ולפנות לנתיבים שונים. אבל לפני הכול, יש צורך לפעול למען קבלת רישיון קבלן כוח אדם, וזה לא תמיד פשוט.

כל מה שצריך לדעת על קבלת רישיון קבלן כוח אדם

אם אתם קבלנים מן השורה המעוניינים לקבל רישיון המתיר לכם להעסיק ולנהל עובדים, אלה כמה דברים שכדאי לדעת על תהליך קבלת רישיון קבלן כוח אדם:

  1. לא לכל אחד.

על מנת לקבל רישיון כוח אדם, על הקבלן לעמוד בשני תנאים הכרחיים. הראשון הוא היעדר עבר פלילי במשך 5 שנים החל מהגשת הבקשה. כדי להוכיח זאת, יש להביא אישור מהמשטרה. התנאי השני הוא ניסיון מוכח של 3 שנים לפחות בניהול עובדים. כדי להוכיח את קיומו של הניסיון המתאים, יהיה צורך לצרף קורות חיים לבקשת קבלת הרישיון לצד כמה מספרי טלפון של אנשים אמינים שיכולים להעיד על כך שלמבקש הבקשה יש ניסיון רלוונטי בתחום.

  1. הגשת מסמכים על ידי מסמכים.

קבלת רישיון קבלן כוח אדם מותנית בהגשת מסמכים רבים. זה מתחיל בטופס מקוון למילוי הבקשה וממשיך במסמכים השונים שיש לצרף: קורות חיים, צילום תעודת זהות, צילום חוזה שכירות של המשרד ותמונות של המשרד (אם קיים משרד), אישורים מהמשטרה המעידים כי למועמד אין עבר פלילי, מאזן בוחן במקרה שהמועמד מעסיק עובדים ועוד.

  1. בחינה וראיון אישי.

כדי לקבל את הרישיון הנכסף, משרד העבודה מזמין את המועמד לראיון אישי. ביום זה יתקיים גם מבחן על דיני עבודה, ולכן מומלץ לעבור על החומר ולרענן את הידע. לאחר שהקבלן עובר את הראיון והמבחן בהצלחה, עליו להמציא ערבות בנקאית וגם להשלים את המסמכים החסרים.

נוסף על כך, חשוב לציין שבשלב הגשת הבקשה למשרד העבודה, לא חלה חובה על הקבלן להחזיק משרד עם עובדים. הוא יוכל לגייס עובדים בקלות רבה יותר, ברגע שישיג את הרישיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *