מרץ 29, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

בית המשפט המחוזי סילק תביעה ייצוגית בסך 4 מיליארד ש"ח נגד הטוטו

1 min read
משיכת תביעה ייצוגית נגד הטוטו

משיכת תביעה ייצוגית נגד הטוטו. צילום: unsplash

בתביעת הענק נטען לכאורה כי הטוטו מקפח את לקוחותיו ביחסי הזכייה שהוא מפרסם. ואולם במסגרת ההליך הוכיח הטוטו כי יחסי הזכייה שהוא קובע תואמים את המקובל בעולם ונובעים ממגבלות הקבועות בחוק. בעקבות כך הודה אמש גם התובע בפני בית המשפט: "אין לבוא בטענות ודרישות כלפי הטוטו, וסיכויי התובענה הם קלושים".

בתביעה הייצוגית על סך ארבעה מיליארד ₪, שהוגשה בשם נועם קליביצקי בשנת 2016 לבית משפט המחוזי מרכז נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט(הטוטו Winner) נטען כי הטוטו פועל כמונופול בתחום הימורי הספורט בישראל ומנצל, לכאורה, לרעה את מעמדו בכדי לקבוע יחסי הימורים נמוכים. בבית המשפט המועצה הפריכה את טענות התובע. היא הראתה שהיא כלל איננה מונופול, וענה כי אין זה נכון להסתכל על תחום הימורי הספורט בנפרד מהגרלות אחרות. בנוסף, טענה המועצה כי בישראל קיים שוק גדול בתחום הימורי הספורט שהינם בלתי חוקיים ומפוקחים והיקפי ההימורים בהם גדולים בהרבה מסך הפעילות של הטוטו. עוד הראתה המועצה, כי ההשוואה של התובע בין הטוטו לגופים בינלאומיים, נעשתה בצורה לא נכונה, כאשר ההשוואה הייתה למול גופים פרטיים או אתרי אינטרנט השונים מהותית במבנה פעילותם ממבנה הטוטו. השוואה נכונה שנעשתה באמצעות פרופ' אשר בלס הראתה, כי יחסי הזכיה של המועצה תואמים את המקובל בגופי הימורים מדינתיים באירופה.

לאחר הליך משפטי שארך ארבע שנים, במהלכן פנה התובע גם לכנסת ואף הגיש בג"צ בטענה שיחסי ההימורים של המועצה מהווים פגיעה בכבוד האדם וחירותו, קבע ביהמ"ש הגבוה לצדק שאין ממש בטענות התובע וכי יחסי ההימורים נקבעים לפי החזר הפרסים למשתתפים שעומד על פי חוק על מינימום של 60% מסך הפרסים; כאשר בפועל המועצה משלמת יותר מכך. בעקבות קביעה זו של בג"צ החליט התובע למשוך את תביעתו תוך שהוא הודה 

כי "בנסיבות אלו אין לבוא בטענות ודרישות כלפי המועצה". בית המשפט קיבל את בקשת התובע, וסילק את התביעה. 

עו"ד יאיר שילה, שייצג את הטוטו יחד עם עו"ד ד"ר נטליה סטרחוב, הוסיף והסביר: "החוק קובע אילוצים שבמסגרתם הטוטו פועל. בג"ץ קבע שהחוק ראוי. בשורה התחתונה הראנו שהטוטו הוא גוף יעיל, וששיעור החזר הפרסים שהוא קובע עומד בסטנדרטים בינ"ל".

1 thought on “בית המשפט המחוזי סילק תביעה ייצוגית בסך 4 מיליארד ש"ח נגד הטוטו

  1. שמי איזבלה אית'ן, טופס, תל אביב יפו לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני הסתכסכנו בצורה כזו או אחרת עד שלבסוף עזב אותי ועברנו לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שחיי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אבא שלהם יותר. ניסיתי להיות חזק רק לילדים אבל לא הצלחתי לשלוט בכאבים שמייסרים את ליבי, לבי התמלא צער וכאבים כי הייתי ממש מאוהב בבעלי. כל יום ולילה אני חושב עליו ומאחל תמיד שהוא יחזור אליי, הייתי ממש נסער ונזקקתי לעזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע לד"ר אלאבה לעזור לאקס שלי לחזור במהירות . אז הרגשתי שאני צריך לנסות אותו. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות אחר כך בעלי באמת התקשר אליי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי והילדים, כל כך מדהים !! אז ככה הוא חזר באותו יום, עם המון אהבה ושמחה, והוא התנצל על הטעות שלו והכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אלאבה. הוא כל כך עוצמתי והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה מכשף אמיתי ועוצמתי. אני תמיד אתפלל שהוא יחיה הרבה זמן כדי לעזור לילדיו בעת צרה, אם אתה כאן ואתה זקוק ל בחזרה לשעבר או שבעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, פנה עכשיו לגלגל האיות החזק הזה. הנה דוא"ל יצירת הקשר שלו בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או העבר לו WhatsApp דרך איש הקשר שלו למטה +2349039885856 תודה לך ד"ר ALABA.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *