אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הליכי גירושין בציבור החרדי והדתי

1 min read

צילום: freepik

כל הליכי הגירושין, בין אם במגזר הדתי והחרדי, ובין אם במגזר הכללי, הם דבר שיש בו אי נעימות רבה וקושי מובנה. אם שני בני זוג מגיעים למצב שבו הם מחליטים להתגרש, סביר להניח כי ההחלטה הזו מגיעה לאחר תקופה לא פשוטה, רוויה במתחים ובכעסים. נדירים הם המקרים שבהם ההחלטה על גירושין מתקבלת בצורה מפויסת ומיושבת דעת, כאשר שני בני הזוג מאמינים שזהו הפתרון הנכון לחיי הזוגיות שלהם. בדרך כלל, ההחלטה הזו מתקבלת לאחר תקופה ארוכה של חוסר הסכמה, ויכולה להתבטא בכך שבן זוג אחד מסוים מעוניין להתגרש, ואילו בן הזוג השני אינו מעוניין בכך.

כאשר לבני הזוג המתגרשים יש ילדים משותפים, דבר שבדרך כלל קורה, תהליך הגירושין מורכב ומאתגר עוד יותר, וישנה תמיד סכנה שאי ההסכמה בין שני ההורים תחלחל ותשפיע גם על הילדים שלהם, שבדרך כלל אינם מעוניינים בפירוק המסגרת המשפחתית.

גירושין במגזר הדתי והחרדי

כאשר מדברים על הליכי גירושין בציבור הדתי והחרדי, יש לקחת בחשבון את אופיו המיוחד של ציבור זה. בניגוד לבני זוג חילוניים שמתגרשים, ויכולים לנהל את ענייניהם עם עורכי דין במשפט אזרחי, בני זוג דתיים שמתגרשים יכולים לעשות זאת רק בבית דין רבני, על פי דיני ההלכה.

למרות שהדת היהודית בהחלט מתירה לבני זוג להתגרש, משפחות במגזר הדתי בדרך כלל נוטות לנסות ולהימנע מפתרון זה. זאת מכיוון שמדובר בחברה בה נושא המשפחה הוא ערך מקודש, והיא גם חברה שנוטה לשמרנות רבה יותר. לכן, בדרך כלל גירושין בין בני זוג מהווים אופציה אחרונה, שמנסים לעשות כל מאמץ כדי להימנע ממנה. יחד עם זאת, במקרים רבים אין דרך לגשר על הפערים בין בני הזוג, והם מחליטים להתגרש. במקרה כזה, הם ינהלו את הגירושין בבית הדין הרבני, והם יהיו מלווים בעורך דין או בטוען רבני.

כיצד למצוא עורך דין או טוען רבני

עבור אותם בני זוג דתיים וחרדיים שהחלו בתהליך גירושין, יש צורך במציאת אנשי המקצוע שילוו אותם בתהליך. למרות שבחלק מהמגזר החרדי אסור השימוש באינטרנט, כיום ישנם אמצעי שיווק לעורכי דין וטוענים רבניים גם במדיה הדיגיטלית. שיווק דיגיטלי אמנם שכיח יותר במגזר החילוני והכללי, אך כיום חלקים גדולים מהציבור החרדי, וודאי בציבור הלאומי-דתי מחפשים נותני שירותים באינטרנט, ויכולים למצוא עורך דין או טוען רבני באופן זה.

בנוסף לאמצעי השיווק הדיגיטליים, במגזר הדתי והחרדי עדיין נהוגים גם אמצעי שיווק מסורתיים יותר שמאפשרים למצוא נותני שירותים בהקשר זה, החל ממודעות בעיתונים ועד המלצות מפה לאוזן. אך כאשר בני זוג דתיים מנסים למצוא עורכי דין וטוענים רבניים שיסייעו להם, הם בהחלט יכולים להסתמך גם על רשת האינטרנט כמקור לכך.

אפשרות השמירה על שלום בית

בכל מקרה של גירושין במגזר הדתי, חשוב לזכור שתמיד ישנה אפשרות לבחור בפתרון של שמירה על שלום בית. הממסד הדתי בהחלט מעודד את ההחלטה הזו, ובדרך כלל הבחירה בגירושין באה רק לאחר שהניסיון לשמור על שלום בית כשל, או במקרה שבו אחד מבני הזוג היה בלתי נאמן בצורה שאינה מאפשרת למסגרת הנישואין להמשיך ולהתקיים. כל משרד טוענים רבניים שאליו ילכו בני הזוג, ינסה קודם כל לבדוק את האפשרות של הגעה לפשרה בין בני הזוג, אך במקרה שנבחרה אפשרות הגירושין, כל צד יהיה צפוי להיאבק על האינטרסים שלו, ממש כמו כל מקרה של כל הליך גירושין במגזר הכללי.

1 thought on “הליכי גירושין בציבור החרדי והדתי

  1. הופרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה שום תקשורת בינינו. הומלץ לי על ידי משפחות וחברים לשחרר לשכוח מנישואים ולעבור בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול עד שקראתי המלצה ברשת על האופן שבו דריגבינוביה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושין ולהשיב את אהובם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. עלי ליצור קשר מיד עם דריגבינוביה כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הוראות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת כעבור יומיים לאחר הריטואל, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי שלא תקשר איתי יותר מזה. שנתיים התקשרו אליי באמצע הלילה בבכי והתנצלו שזו עבודתם של השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה ולכן אני סולח לו. עכשיו הנישואין שלי נמצאים כעת באיזון. דריגינוביה ריטואל עבד נהדר ונישואי חזקים יותר מבעבר, ושום דבר אינו יכול להפריד בינינו שוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *