אפריל 19, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

איך מעצבים מטבח קטן והופכים אותו לגדול?

1 min read

תמונה: shutterstock

באמצעות כל הטרנדים המובילים בתחום העיצוב מטבחים בהתאמה אישית. דלתות פנים – בכל בית ובית המטבח הוא החלל העיקרי שבו אנו נמצאים ופעילים ביותר. אך מה קורה אם חלל זה קטן ולא מעוצב באופן פונקציונלי?

כיום, בעידן המודרני המתקדם בו התהפוכות הרבות בעולם השפיעו רבות על עיצוב הבית שהפך להיות הרבה פחות קרוב לטבע והרבה יותר מודרני הן מהבחינה העיצובית והן מבחינת הצבעים. המטבח עץ הישן והטוב עדיין מצליח לשמור על מקומו למרות הקדמה והשתלטות המודרניזציה גם על עיצוב הבית. מטבח בסגנון, בעיצוב ובמראה כפרי או בכל עיצוב-אך עם יכולות טכנולוגיות מתקדמות השוות לגמרי למטבח המודרני.

כאשר אנו מתכננים לעצב מטבח חדש עם חלל קטן אנו ניצבים בפני דילמות שונות החל מניצול מיטבי ופונקציונלי של החלל, דרך בחירת סגנון עיצוב המטבח, צבע המטבח ועד לחומרי הגלם ממנו המטבח עשוי. כידוע, לכל אחד ואחת מאתנו יש סגנון ייחודי משלו, וכמובן שלכל מטבח יש עיצוב משלו. אך מה ההבדל בין הסגנונות השונים, ומה הופך מטבח מסוים למטבח מודרני ופונקציונלי? האם יש דבר כזה מטבח שהוא שילוב של כמה סגנונות? האם יש מטבח שהוא גם קלאסי, גם מודרני וגם כפרי? על מנת שנוכל לענות על השאלה הזו, אנו צריכים קודם כל להבין ולהגדיר איזה מטבח נחשב למטבח מודרני. הרי שמטבח מודרני הוא מטבח שמעוצב תוך מחשבה ודגש על יעילות ונוחות, וכמובן של ניצול מקסימלי של כל פינה. עם זאת, מטבחים מודרניים הם מאופיינים על ידי קווים נקיים וברורים, ללא קישוטים ושאר תוספות, ובדרך כלל בצבעים עזים, כמו שחור, אפור, ולבן. אם בעבר עיצוב מטבח היה פשוט המורכב ממספר ארונות, מגירות, שיש, כיור וגז- הרי שכיום עיצוב המטבח הוא פרויקט מלא ומקיף, כאשר ניתן לראות זאת במגוון עצום שיש לעיצוב מטבחים בחברות, חנויות ורשתות מטבחים רבות.

כאמור, הדגש בכל מטבח הוא הניצול המקסימלי והפונקציונלי של כל חלק ופינה של חלל המטבח, בפרט במטבח מודרני הוא על משטחים מבריקים ונקיים, שאפשר גם לנקות אותם בקלות. לכן, ניתן לשים לב שאין הרבה עץ במטבחים  מודרניים. עץ אמנם חומר יפה, טבעי, ופשוט, אך קשה לגרום לו להיראות מבריק ונקי באופן תמידי וללא השקעה רבה. כמו כן, תמיד ניתן לשדרג את המטבח כמו את שאר הבית על ידי פתרונות פרזול שונים ושילוב מגוון אקססוריז בסגנון המתאים לכם- ובכך יהפוך את המטבח לחלל גדול ומעוצב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *