אפריל 20, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

זכאים לדרכון פורטוגלי? כך תוציאו אותו שלב אחר שלב

1 min read

pixabay

מאז אושר התיקון לחוק בפורטוגל בשנת 2015, מעל 10,000 ישראלים הוציאו דרכון פורטוגלי. הזכאות מיועדת לעשרות אלפי ישראלים שיכולים להוכיח כי הם אנוסי ספרד, ונרשם זינוק אדיר במספר הפונים לשגרירות בפורטוגל, כחלק מהבנה כי מדובר בהזדמנות יוצאת דופן לקבל דרכון המאפשר להיכנס באופן חופשי לכל מדינות אירופה, כניסה לארה"ב ללא צורך בהוצאת ויזה וכן יתרונות נוספים כמו תעסוקה חוקית בפורטוגל או במדינות האיחוד. אולם, בעקבות הביקוש הרב החלו הרשויות להקשיח את תנאי הקבלה, ועל כן חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין לאזרחות פורטוגלית שיעזור לכם לעבור את התהליך בצורה מקצועית ומסודרת. כיצד מתבצע התהליך שלב אחר שלב? להלן הפרטים.

בירור זכאות

חשוב לציין כי לצורך בירור הזכאות, כדאי לפנות לעורך דין לאזרחות פורטוגלית. מדובר בעורך דין שהוא איש מקצוע שמתמחה בתחום הספציפי הזה, והוא מאפשר לכם לברר האם אתם זכאים, ולקבל את הליווי המקצועי לטובת הוצאת הוויזה. בדיקת הזכאות ניתנת ללא עלות.

הקהילה היהודית בפורטוגל מחזיקה ברישומים מסודרים של כל אנוסי ספרד ופורטוגל, ואם שם המשפחה שלכם מופיע – אתם זכאים. כדי להוכיח זכאות, עליכם להגיע עם מסמכים המאשרים כי אתם צאצאיהם של אנוסי ספרד, וככל שתגיעו עם ראיות הנוגעות למגורים או קשר ישיר לאנוסים, כך הסיכוי שתקבלו את האישור הראשוני מטעם הקהילה היהודית עולה. כאמור, תפקידו של עורך הדין הוא לבחון את אמיתות המסמכים ובהתאם לכך לאשר כי אכן יש זיקה, ומעבר לשלב הבא.

פנייה לבקשת דרכון דרך הקהילה היהודית ומילוי מסמכים

הקהילה היהודית היא זו שאחראית על אישור הזכאות לקבלת דרכון. מדובר בהליך בירוקרטי הדורש מכם מילוי של מסמכים, וכדאי להסתייע בעורך דין לצורך ך. באמצעות עורך דין לאזרחות פורטוגלית תוכלו לקצר תהליכים, ולבצע את התהליך של מילוי הטפסים בצורה נכונה ומדויקת. שימו לב כי כל טעות, ולו הקטנה ביותר במילוי הטופס, עלולה להוביל לדחייה של הבקשה או לחילופין לגרור בקשה חוזרת, ועל כן באמצעות הליווי ניתן להבטיח כי הפנייה שלכם תתבצע באופן מקצועי ותוך שימת דגש על מתן כלל המסמכים הרלוונטיים להליך הכוללים בין היתר גם תעודת יושר, צילום תעודת זהות, דרכון ועוד.

קבלת אישור ראשוני

לאחר שהעברתם את כלל הפרטים שלכם לקהילה היהודית גורמי המקצוע יאשרו את הבקשה הראשונית ויעבירו אותה לממשל בפורטוגל. לאחר אישור הקהילה היהודית, יש להשלים את ההליך מול ממשלת פורטוגל.

הגשת בקשה ומילוי מסמכים לממשלת פורטוגל

לאחר האישור מהקהילה היהודית, התהליך עובר לטיפול ממשלת פורטוגל. השלב כולל מילוי מסמכים, תרגום ואישור שלהם. העומס על הרשויות הוא גדול (מדי שנה מתקבלות מעל ל-5000 פניות), ולכן צריך לקחת בחשבון כי מדובר בהליך ארוך – פרק זמן של בין שנה וחצי לשנתיים עד שתקבלו את הדרכון לידיכם.

חשוב לדעת כי התהליך הוא יחסת מורכב, ואותו מבצעים פעם אחת בלבד, ולכן חשוב להקדיש זמן לבחירת עורך דין מיומן אשר ידע לספק לכם לא רק את השירות הראשוני של בדיקת זכאות ועד לקבלת האישור אלא גם יעדכן אתכם בנוגע לסטטוס מול הרשויות כמו גם יטפל בנושא הבירוקרטי, עד לקבלת הדרכון.

סיכום

אם אתם זכאים מתוקף היותכם צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל, זה הזמן להתחיל בהליך של הוצאת דרכון המאפשר לכם לקבל כרטיס כניסה נחשק ליבשת אירופה ולפורטוגל בפרט. בשנים האחרונות הפכה פורטוגל ליעד חם בעבור תיירים אבל גם עבור אנשי עסקים שמבינים את הפוטנציאל הגלום במדינה המרתקת שנמצאת במרחק של ארבע וחצי שעות טיסה בלבד. כפי שציינו, מעל ל-10,000 ישראלים כבר מחזיקים בדרכון פורטוגלי – וכעת הגיע הזמן שגם אתם תנצלו את ההזדמנות ותממשו את הזכות שלכם ושל בני המשפחה לקבלת אזרחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *