אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

צו ירושה דיגיטלי

1 min read

תמונה: pexels

צו הירושה הוא צו שמורה מי מקבל ירושה כאשר אין צוואה- ירושה על פי דין. צו קיום צוואה הוא צו המאשר צוואה שיש בה הוראות בכל הנוגע לחלוקת הירושה. עם ההתפתחות הטכנולוגית ועם המציאות הדיגיטלית המתקדמת שאנו חיים בה, כיום ניתן להפיק צו ירושה דיגיטלי. כלומר, צו ירושה אשר ניתן על ידי רשם הירושה ונחתם באופן דיגיטלי. ישנם גופים שונים כגון: רשם הירושה אשר מקבלים את צו הירושה המקוון באופן ישיר מרשם הירושה.

כיצד מתחלקת ירושה?

ירושה מתחלקת בהתאם ל – 2 אפשרויות שונות: ירושה על פי צוואה או ירושה על פי דין כאשר אין צוואה. ירושה על פי צוואה משמעותה, במקרה של כתיבת צוואה שכתב הנפטר, ניתן צו המאשר כי הצוואה שהוצגה היא אכן צוואה שכתב המנוח בחייו ומרצונו וכי יש לחלק את הירושה בהתאם למה שנקבע בצוואה. משמעותה של ירושה על פי דין היא שניתן לחלק את הירושה על פי הקבוע בחוק הירושה. מדובר על מסלול שמתבצע במידה ולא הושארה  צוואה או כאשר הצוואה מסיבות שונות איננה מאושרת, כך לדוגמא: בצוואה שלא נכתבה מרצונו של המנוח או בצוואה שנפל בה פגם כלשהו. במקרה הזה כל יורש יקבל את החלק שמגיע לו בעיזבון בהתאם לחוק.

כיצד מקבלים צו ירושה דיגיטלי?

צו ירושה הוא צו שניתן לקבל ברשם הירושה, בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. לצורך קבלת צו ירושה דיגיטלי, יש להגיש בקשה מקוונת למתן צו ירושה. הבקשה תכלול את כל הפרטים על המנוח ועל היורשים שלו. לבקשה יש לצרף תעודת פטירה, תצהיר אודות הנכונות של הפרטים המוצגים בבקשה וכן יש צורך לשלם אגרה. במקרים מסוימים יהיה צורך לצרף פרטים נוספים כגון: פרטים אודות הנכס ועוד.

את הבקשה למתן צו ירושה דיגיטלי יש צורך להגיש באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום צוואות וירושות וזאת לא רק בשל הפרוצדורה והבירוקרטיה הנדרשים במסגרת התהליך, אלא גם ובעיקר בשל נושאים משפטיים שונים שחשוב לשקול כאשר מגישים את הבקשה כגון: הסכם חלוקת עיזבון או הסתלקות מירושה.

כמה עולה צו ירושה דיגיטלי?

עלות צו ירושה לא דיגיטלי תהיה בהתאם לכמה דברים: אגרת בקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה שיהיה צורך לשלם לצורך הגשת בקשה לצו ירושה וזאת במידה והמנוח לא השאיר צוואה או לצורך בקשה לצו קיום צוואה במקרה שהמנוח השאיר צוואה. יחד עם זאת, עלות הגשת אגרת בקשה למתן צו ירושה דיגיטלי תהיה מופחתת.

האם ניתן להסתפק בצו דיגיטלי בלבד?

לאחר ששולחים את הבקשה לצו באופן דיגיטלי לרשם הירושות, תיבדק התקינות של הבקשה והרשם לענייני ירושות יפרסם ברשומות ובעיתונות הודעה על כך שהוגשה בקשה וזאת כדי לאפשר למי שמעוניין להגיש התנגדות למתן צו ירושה. במקביל לפרסום ההודעה הבקשה תועבר לטיפול הגורם המוסמך במשרדי הרשם לענייני ירושה. אם הכל תקין ולאחר שחלף המועד להגשת התנגדות, הרשם לענייני ירושה ייתן צו ירושה מקוון. הצוו יונפק באופן דיגיטלי בלבד ולא יהיה צורך בצווים מודפסים או בהעתקי צווים מודפסים במשרד הרשם  לענייני ירושה. הצו לא יינתן יותר מ – 50 ימים מהיום שבו הוגשה בקשה לצו בצורה תקינה. הצו הדיגיטלי ישלח לכתובת הדואר האלקטרוני של מגיש הבקשה או המייצג וכן תהיה אפשרות לקבל אותו באזור האישי באתר השירותים והמידע הממשלתי.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *