מאי 8, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

טיפים למכירת דירה

לפעמים מגיע שלב בחיים בו רוצים למכור את הדירה ולעבור לגור במקום חדש. יתכן שזה בגלל המשפחה שגדלה, הילדים שעזבו את הבית, שיפור במצב הכלכלי, עבודה חדשה במקום מרוחק או סיבות אחרות. במקביל לרכישת הדירה החדשה, עליכם גם למכור את הנכס הישן. בדרך כלל המטרה שלכם היא לעשות זאת כמה שיותר מהר, וכמובן לקבל על הנכס את התמורה המרבית. אז לפני שמציעים את הנכס במאגר דירות למכירה, להלן כמה טיפים למכירת הדירה.

 

סדר וניקיון

 

חשוב להקפיד על דירה נקייה ומסודרת על מנת ליצור רושם ראשוני טוב ולגרום למתעניין לרצות את הדירה. העיפו מהדירה את כל החפצים המיותרים, הקפידו על מינימליזם המאפשר להתרשם מהדירה. הקפידו על ניקיון יסודי. הסירו את האבנית מהברזים, נקו את החלונות, התריסים, המרצפות וודאו שהכול נקי וחדש בבית.

 

אל תשכחו את חוש הריח

 

אין צורך להגיד שלא תרצו ריחות רעים בדירה, זה ממש מרתיע את הקונים. אפילו אם הריחות עדינים, עדיין הם מרתיעים את הקונים. מצד שני גם לא תרצו ריחות חזקים מידי של חומרי ניקוי כימיים. אם יש משהו בדירה הגורם לריחות רעים, תדאגו לסלק אותו; זה יכול להיות האשפה בפח או בעיות של רטיבות. ניתן גם לבשם את הדירה בצורות שונות, כמו למשל מקלות ריח ארומטיים; אלו יסייעו ביצירת תחושה טובה ונעימה.

 

תקנו ליקויים בבית

 

גם אם ישנם ליקויים קטנים וזניחים חשוב לתקן אותם. ואנו מדגישים לתקן לפני שלקוחות מגיעים לבקר בנכס. אתם רוצים ליצור רושם טוב ולא לעמוד במצבים בהם אתם אומרים ”אל תדאג אני אתקן את הברז שמטפטף לפני שאמסור את המפתחות לדירה….“. כאשר הקונים יראו ליקויים בבית, גם אם הם קטנים, הם מייד יניחו כי ישנן גם בעיות חמורות יותר שהם אינם רואים בשלב זה.

 

דרשו את הסכום הנכון

 

לפעמים קשה להעריך מהו הערך של הנכס, בסופו של דבר השוק הוא זה אשר קובע את מחיר הנכס. אתם יכולים לעשות סקר שוק, למשל באמצעות חיפוש אחר דירות למכירה בעלות מאפיינים דומים. כדאי גם להיעזר בשמאי מקרקעין. בסופו של דבר כאשר תעמידו את הנכס למכירה יתכן שתבקשו מחיר מעט גבוה על מנת לנהל משא ומתן. אך הקפידו על פרסום סכום הגיוני. סכום גבוה מידי ירתיע את הקונים ויגרום להם לחשוב שאינכם רציניים במכירת הנכס. בטרם נכנסים למשא ומתן היו מודעים לגבולות שלכם.

 

היעזרו במתווכים

 

מתווכים יודעים כיצד למכור דירות. הם אנשי מכירות מנוסים והם יודעים כיצד להתאים בין הצרכים האישיים המשתנים של כל אדם, לבין הנכס המתאים עבורו. הם יודעים כיצד למכור את הנכס וכיצד להכין אותו למכירה. אתם יכולים להיעזר במתווכים על מנת למכור את הנכס מבלי להשקיע זמן במכירה.

 

היו אותנטיים

 

אם אתם מפרסמים את הנכס באתר של דירות למכירה, תארו אותו בצורה אותנטית. זה כולל גם תיאור טקסטואלי וגם תמונות. חשוב להציג את הנכס בצורה חיובית, אך היא חייבת להיות אותנטית. אתם לא רוצים ליצור פער בין ציפיות לבין מה שקורה בשטח, זה בדיוק מה שמבריח את הקונים. אל תספרו להם סיפורי נפלאות על נוף מדהים עם זה לא המצב.

 

כדאי גם להיות סבלניים, מכירת הדירה עלולה לקחת זמן. חשוב מאוד שתהיו גם סבלניים עם כל אדם שמתעניין. זה נכון שתפגשו אנשים שסתם מבזבזים לכם את הזמן והם לא רציניים, אך מצד שני אל תמהרו לשפוט. אתם לעולם לא יודעים מי האדם שעומד מולכם ולכן חשוב שתתייחסו לכל אחד בסבלנות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *