אפריל 20, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

עונשים על נהיגה בשכרות בישראל

1 min read
נהיגה בשכרות עונשים

נהיגה בשכרות עונשים

לישראל יש מדיניות אפס סובלנות לנהיגה בשכרות. מי שייתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, רישיונו ייפסל למשך שנה לפחות וייקנס.

המגבלה החוקית בישראל היא .05%. נהג שנמצא ברמת אלכוהול בין .05% ל-.07% צפוי לעונש מנהלי הכולל התליית רישיון הנהיגה למשך שלושה חודשים וקנס של 2,500-5,000 שקל.

נהג עם רמת אלכוהול בדם בין .07% ל-1.2% יכול להיות מואשם בהריגה ברשלנות אם הוא או היא גורמים לתאונה שגרמה למוות.

לישראל יש מדיניות אפס סובלנות לנהיגה בשכרות

המשמעות היא שכל נהג שייתפס עם אחוז אלכוהול בדם השווה או יותר מ-0.05% יחויב אוטומטית בנהיגה בשכרות ורישיונו יפסל למשך שישה חודשים.

בישראל העונשים על נהיגה בשכרות מחמירים. העונשים כרוכים בדרך כלל במאסר ובקנס כספי גבוה. העבריין נדרש גם לעבור בדיקת בדיקת נשיפה וניתן לחייבו לענוד מוניטור אלכוהול על הקרסול עד שלוש שנים.

בשנת 2013 העבירו מחוקקים ישראלים חוק שיטיל עונשים מחמירים על נהיגה בשכרות. החוק נועד להגביר את בטיחות הכבישים ולהפחית את מספר התאונות הנגרמות על ידי נהגים שיכורים. החוק תקף כבר ארבע שנים והיה לו הצלחה מסוימת בהפחתת מספר התאונות הנגרמות על ידי נהגים שיכורים.

עונשים על נהיגה בשכרות בישראל

העונשים על נהיגה בשכרות בישראל חמורים, ומערכת המשפט מחמירה מאוד. אם נהג נתפס נוהג עם אחוז אלכוהול בדם של 0.5% ומעלה, הוא ייקנס ₪10,000. כמו כן, הנהג יהיה כפוף לתלייה של 8 ימים של רישיונו.

שתייה ונהיגה היא פשע חמור ברוב המדינות. בישראל העונשים על נהיגה בשכרות מחמירים מאוד.

בישראל אסור לשתות אלכוהול אם אתה מתחת לגיל 18. אם אתה מעל גיל 18, אסור לשתות אלכוהול אם רמת האלכוהול בדם שלך עולה על 0.05%. אתה יכול גם להיות מואשם בנהיגה בשכרות אם יש לך סוג של סמים במערכת המשפיעים על יכולתך לנהוג בבטחה.

אם תיתפס נוהג תחת השפעה, תקבל קנס ו/או מאסר של עד שנה. כמו כן, תידרשו לעבור קורס מודעות לאלכוהול.

העונשים על נהיגה בשכרות בישראל מחמירים ואינם קלים. אם אדם נתפס נוהג לאחר שצרך אלכוהול, הוא ייקנס ורישיונו על תנאי. יתר על כן, ניתן להחרים את רכבו של הנהג על ידי המשטרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *