אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

תזכה לתגמולים במאות אלפי שקלים: עובדת רכבת ישראל נפלה בכניסה לרכבת והפכה לנכה

1 min read

pexels

תושבת אזור נתניה, סיימה בשעת ערב מאוחרת יום עבודה ארוך ומתיש. בבואה להיכנס למכוניתה, היא מעדה. רגלה השמאלית התעקמה, והיא נפלה על הקרקע תוך שהיא מתפתלת מכאבים עזים. חרף הכאב, החליטה האישה לנסוע לביתה, אך למחרת, לאחר שרגלה התנפחה, ומשום שהכאבים הלכו וגברו, היא התפנתה, בסיוע אמה, למוקד של קופת החולים 'מכבי'. בקופת החולים אובחנו אצלה שבר וקרע במיניסקוס. לאחר התאונה היא שהתה בחופשת מחלה ארוכה.

האישה פנתה אל עו"ד גיל קראוס, אשר הגיש בשמה שתי תביעות. האחת – למוסד לביטוח לאומי (המל"ל), כדי שיכיר בה כנפגעת עבודה, והשנייה – לחברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה, בבקשה לפיצויים עקב תאונת דרכים.

בתביעה למל"ל טען עו"ד קראוס, כי מדובר בתאונת עבודה, משום שזו קרתה בדרכה של המבוטחת מהעבודה לביתה. המל"ל קיבל את התביעה, וועדה רפואית מטעמו קבעה לאישה 100 אחוזי נכות זמנית למספר חודשים, וכן נכות צמיתה בשיעור 30 אחוזים, המזכים אותה בגמלה חודשית בסך של אלפי שקלים. 

pexels

לדברי עו"ד קראוס, נסיעה מהבית לעבודה ומהעבודה הביתה נחשבות נסיעות עבודה, ועל כן תאונות דרכים בדרך הישירה מהבית לעבודה או ממנה נחשבות כתאונות עבודה לכל דבר ועניין. לדבריו, גם פגיעה בנהג או בנוסעים, במהלך העלייה לרכב או בירידה ממנו, עשויה להיחשב על פי חוק כתאונת דרכים לכל דבר ועניין, במידה ותנופת העלייה או הירידה היא שגרמה לתאונה. על כן מנוע הרכב לא חייב להיות מותנע, כמו במקרה זה.

לדבריו, מסיבה זו, חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה, קיבלה את תביעת האישה והכירה באירוע כתאונת דרכים. במסגרת המשא ומתן מול חברת הביטוח הוסכם בין הצדדים כי החברה תפצה את האישה ב-100 אלף שקלים נוספים, מעבר לתגמולים שלהן תזכה מהמל"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *