אפריל 24, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

פועל שהטלטל קשות במנוף עם במת הרמה צפוי לקבל מאות אלפי שקלים

1 min read

קרדיט: pexels

פועל, תושב אשדוד כבן 53, עבד באפריל בשנה שעברה על במת הרמה המשמשת לעבודות בגובה. במקרים שכאלה, נרתמים הפועלים העובדים בגבהים לרצועות המונעות מהם ליפול. עורכי דינו: צפוי לפיצוי במאות אלפי שקלים. 

לפתע, בשל ירידה פתאומית של המנוף במדרגה בקרקע, החלה זרוע המנוף להיטלטל ועמה הרצועות שקשרו את הפועל. כתוצאה מהטלטלה העזה, נפגעו רבים ממפרקיו של פועל, הוא נפגע קשות ברגלו השמאלית ובכתף, ועד היום אינו מסוגל לשוב לעבודתו. 

באמצעות עוה"ד דביר שמעיה ומיכאל מירל ממשרד עוה"ד שמעיה-מירל, הגיש הפועל תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) אשר הכיר באירוע כתאונת עבודה. 

בתביעה למל"ל נטען, כי מאז התאונה הפועל סובל מכאבים עזים בברך שמאל ובכתף וכן ממגבלות תפקודיות קשות. בין היתר נטען, כי הוא מתקשה בהרמת יד מעל גובה השכם, מתקשה בהרמת חפצים ובאחיזתם, מתקשה בהליכה ובעמידה ממושכת ומתקשה בעליית מדרגות. בדיקות אולטרסאונד ו-MRI, שצורפו לתביעה, העידו על נזק לפיקה של ברך שמאל וכן על קרע מלא בגיד הכתף. 

מנוף עגורן

ועדה רפואית מטעם המל"ל שבדקה את הפועל קבעה לו תחילה 30 אחוזי נכות זמנית, שזיכו אותו בתגמולים של כ-86 אלף שקלים. לאחרונה, בתום תקופת הנכות הזמנית, נקבעו לו 14.5 אחוזי נכות צמיתה, שיזכו אותו בימים הקרובים במענק חד פעמי נוסף של כ-70 אלף שקלים.

במקביל, הגישו עוה"ד שמעיה ומירל, תביעה לבית המשפט נגד המעסיק ונגד חברת הביטוח שביטחה אותו, בדרישה לפיצויים נוספים בסך מאות אלפי שקלים.

עורכי הדין שמעיה ומירל מציינים, כי במקרה ומצב בריאותו של הנהג יחמיר במהלך השנים כתוצאה מהפגיעות שמהן סבל בשל התאונה, הוא יהיה זכאי לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעת החמרה במצבו – ובמקרה שיוכר, הוא צפוי לזכות בתגמולים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *