אפריל 27, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

אחד בספטמבר של המאבטחים- הסכם קיבוצי בענף האבטחה מוביל שינוי מהותי בסולם השכר של אנשי האבטחה

1 min read

אבטחה. קרדיט: pexels

משדרגים את שכר המאבטחים: בתאריך 1 ספטמבר 2022 ייכנס לתוקפו צו ההרחבה, המהווה את הליך החקיקה להסכם הקיבוצי אשר נחתם בין ההסתדרות הכללית וארגון חברות האבטחה. מדובר בפריצת דרך בתנאי העסקתם של עשרות אלפי עובדי האבטחה המועסקים על ידי חברות האבטחה בישראל. ההסכם מבוסס לראשונה על תפקידם ומשך הכשרתם של אנשי האבטחה, ועל בסיסו יועלה השכר מעל שכר המינימום בדרוג של מ-10% ועד 60% (מותנה בסוג התפקיד ומשך ההכשרה). על ההסכם שקדו יו"ר ההסתדרות וצוותי הניהול המשותפים לארגון חברות האבטחה וההסתדרות הכללית.  

נשיאות המגזר העסקי בה חברים 14 המעסיקים הגדולים במשק, תמכה ללא סייג בהסכם ואילו התאחדות התעשיינים עתרה לבית המשפט העליון כנגד ההסכם. בדיון שהתקיים אמש 29/8/22 בבית המשפט העליון, דחה בית המשפט את עתירת התעשיינים, קיבל באופן מלא את הטיעונים שהעלו נציגי ארגון חברות האבטחה וההסתדרות הכללית וכאמור נתן תוקף ליישום ההסכם. 

ניר גלבוע, מנכ"ל קבוצת האבטחה צוות 3 מהגדולות בארץ המעסיקה אלפי עובדים, המשמש גם כחבר ותיק בהנהלת ארגון חברות השמירה בישראל, אמר היום*: "אני ועמיתיי ב'צוות 3' שמחים שבג"צ קיבל את עמדתנו רבת השנים, לפיה מאבטח איננו עיסוק משני ולתקופה קצרה, אלא מקצוע של ממש, הדורש התמחות וניסיון וככזה עליו להיות מכבד את העוסקים בו, גם בתנאי שכרם וכמובן ביחס הציבורי אליהם. 

אבטחת בית ספר. קרדיט: pexels

כאשר מסתכלים על תפיסת הביטחון הפנים ארצית וכשמבינים את הבעיה התפעולית שהמדינה מצויה בה, הסכם זה הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה. מקצועות רבים נכחדים ואין יכולת להחזיק בהם בעקבות התפתחות הקידמה. עם זאת, למרות תוספת השכר המבורכת, עדיין חסרים אלפי מאבטחים במדינה ויש להבין כי הכוח האמיתי שנותן מענה הוא הכוח האנושי. כולי תקווה כי הסכם והתגמול לעובדים יעודד גיוס נרחב של עובדים לענף". 

פיני שיף, מנכ"ל הארגון הארצי של חברות האבטחה בישראל, רואה בהסכם משום פריצת דרך במעמדם, שכרם ותנאיי העסקתם של אנשי האבטחה*. "בימים אלו, של יוקר המחיה והמחסור הקריטי בכוח אדם בענף האבטחה, יש לקוות כי ההסכם יהווה קטליזטור לגיוס עובדי אבטחה, על מנת שניתן יהיה לעמוד במשימות האבטחה השונות ובמילוי השורות באופן מלא". דברים אלו מקבלים משנה תוקף גם עם פתיחת שנת הלימודים ואיוש המאבטחים בכל מוסדות החינוך. שיף מברך ומוקיר את העבודה המשותפת, ההדוקה והחברית עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *