אפריל 28, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

התגרשתם והתחלקתם בנכסים? מסתבר שלא בכל המקרים צריך גם בחובות

1 min read

קרדיט תמונה FREEPIK

ניסתם הכל. באמת שניסתם הכל כדי שזה לא יקרה. חלק חשוב מתהליך בו זוג נשוי עובר בכל תהליך השלבים של הגירושין, הינו בין השאר גם תהליך של גישור, בכדי לנסות ולגשר בין הפערים שנוצרו בין בני זוג שחיו כמשפחה שנים ארוכות, ובמיוחד כאשר מדובר בילדים של בני הזוג.

מדובר בתהליך לא פשוט בכלל. אחד מן הנושאים בהם עוסקים בתהליך של גישור במתנהל בין בני זוג המבקשים להתגרש, הינה יצירת הסכם גירושין, שהינו הסכם משפטי לכל דבר ועניין, בו מעלים בני הזוג על הכתב  איך הם מעוניינים לנהל את חייהם בנפרד זה מזו, כאשר הנושאים המועלים בהסכם זה הינו חלוקת הרכוש המשותף שהצטבר ברבות השנים, וכן כיצד ההורים ממשיכים לדאוג לרווחת ילדיהם המשותפים. לשם כך בני הזוג יושבים עם מגשר משפחתי מוסמך, שברוב הגדול מן המקרים מדובר על עורך דין מגשר.

אך מה עושים כאשר לאחד מבני הזוג יש חוב? האם הצד השני צריך לשאת בנטל של חובות בן או בת הזוג ? זוהי סוגיה משפטית חשובה שצריכה התייחסות, שכן אם נביט לרגע כיום על זוג המבקש להתחיל את דרכם המשותפת יחדיו לפני שהם ממסדים אותו בטקס נישואין, ממליצים מאד לבני הזוג לערוך הסכם ממון טרום נישואין, כאשר בהסכם זה מפרטים אילו נכסים הביא עמו אחד כל אחד מבני הזוג לתוך הקשר הזוגי, ואיזה חלק נכסים, אם קיים משותף לשני בני הזוג, כך שאם הם יבחרו בשלב מסוים לפרק את החבילה, הסכם ממון זה יקל מאד על התהליך. אך עדיין גם זוגות שלא עשו הסכם שכזה, מגיעים לפתרון מוחלט שמתאים לזוג המבקש להתגרש בעזרת עורך דין מחיקת חובות. מה זה אומר?  ואיך זה מתנהל הלכה למעשה? המשיכו לקרוא כאן את המאמר.

קרדיט תמונה FREEPIK

חלוקת נכסים צודקת בין בני זוג המבקשים להתגרש

לא כל תהליך של גירושין צריך להיות דרמטי, ניתן להתנהל באופן שקול ומכבד גם כאשר עוברים תהליך גירושין שהינו כואב ללא ספק ומלא ברגשות ואמוציות . משום כך אתם צריכים להתלוות בתהליך זה על ידי עורכי דין שיודעים להיות רגישים וקשובים לתהליך, ויודעים לקרוא את מפת הנפשות הפועלות ולהכין אסטרטגיה משפטית נכונה שתתאים להתנהלות משפטית מגינה לכם ומכבדת את הצד שכנגד. אם כן כפי שצוין בפסקה מעל, הדרך המשפטית הראויה לעשות זאת היא באמצעות הכנסת מסמך משפטי הקרוי-  הסכם גירושין. אך כיצד מתנהלים כאשר קיים חוב בין בני הזוג? הינה כמה נקודות שכדאי לקחת לתשומת לב המבקשים להתגרש:

  • אחד מן הסעיפים הנידונים בתהליך ל כתיבת הסכם גירושין הינו חלוקת הרכוש הקיימת בין בני הזוג. אך מה הדין לגבי חוב שהצטבר? ובכן, גם כאן כפי שעושים חלוקת זכויות , כך ישנן גם חלוקת חובות.  במילים אחרות, גם כאשר קיים חוב בין בני זוג, אותו צריך לחלק בין בני הזוג. כך עלפי אחת מן הפסקאות שהתקבלה בבית המשפט. כפי שישנם רווחים מהם נהנים בני הזוג, כך ישנם הפסדים וחובות מצטברים שצריך לקחת עליהם נטל משותף
  • ישנם מקרים בהם כאשר קיים חוב בין בני זוג המבקשים להתגרש, נושא רק צד אחד בנטל תשלום החוב. זאת נעשה כאשר אחד מבני הזוג צבר חובות הנוגעים אל עסקיו, או מדיוק יותר להפסד מניהול עסקיו. אם אחד מבני הזוג ניהל עסק אשר לצד השני לא היה כל נגיעה לעסק זה, על כן אין החוב משתייך אל הצד שלא היתה לו נגיעה באותו עסק בין אם ברווח ובוודאי שלא עם בהפסד
  • הדרך הנכונה ביותר היא לפרוס הכל בהסכם גירושין, שהינו הסכם משפטי לכל דבר ועניין. כאשר בני הזוג הם אלו שעורכים את ההסכם בעזרת עורכת דין לגירושין, שעוזרת לנתב את הדרך בתיקים מורכבים שכאלו

סיכום דבר

בעזרת עורכת דין לענייני גירושין, תוכלו לעבור את תהליך הגירושין יותר בקלות ובלי הרבה דרמות, למרות היותו של התהליך כואב ביותר ומלא וגדוש ברגשות גועשים. תהליך שקול ונבון עם עורכת דין לגירושין, קשובה ואמפטית, שיודעת לקרוא  נכון את מפת הנפשות הפועלות, תדע  לתת לכם מענה משפטי מדויק אסטרטגית מבין ומכיל כי תהליך גירושין יכול להתנהל גם אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *