מאי 3, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

האישום: ניהל רשת מתוחכמת של חברות שהפיצה וקיזזה חשבוניות מס פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים

1 min read

העלמת מס. קרדיט: Pexels

כתב אישום הוגש לאחרונה לבית משפט השלום רמלה כנגד כרים זינב, תושב יפו, המואשם כי ניהל רשת מתוחכמת של חברות על מנת להפיץ חשבוניות פיקטיביות ולדווח דיווחים כוזבים למע"מ על החברות שעברו לשליטתו.

כפי שעולה מכתב האישום, הנאשם רכש את החברות כחברות פעילות אך עוד לפני שהבעלות עברה אליו, כבר החל לפעול בהן ללא הרשאה מבעליהן. באמצעות החברות הללו הפיץ הנאשם לחברות שונות חשבוניות פיקטיביות, שהעסקאות המתוארות בהן לא בוצעו, וזאת על מנת לסייע לחברות הללו להפחית את חבות המס הכוללת שלהן.

מנגד, קיזז הנאשם חשבוניות פיקטיביות על שם חברות אחרות וכן קיזז הוצאות נוספות ללא מסמך כלל על מנת להפחית חבות המס של החברות שבהן פעל.

העלמת מס. קרדיט: Pexels

בסך הכל, הפיץ הנאשם דרך החברות שבהן שלט חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-53 מיליון ₪, אשר חבות המע"מ הנובעת מהן מסתכמת בכ-7.7 מיליון ₪. בנוסף, קיזז הנאשם חשבוניות בחברות שבהן פעל ודיווח על הוצאות ללא מסמך בסכום מס כולל של כ-12 מיליון ₪.

הנאשם מואשם בניכוי תשומות במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס ובהפצת חשבוניות פיקטיביות במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק או ישתמט מתשלום מס.

את החקירה ניהלה יחידת חקירות מכס ומע"מ בתל אביב והמרכז ואת כתב האישום הגישה עו"ד לירז דבוש מהיחידה המשפטית מע"מ מחוז מרכז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *