אפריל 27, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

בעל עסק, בדוק את מערכות כיבוי האש והמנע מתביעה

צילום: freepik

שריפה היא סיטואציה שיכולה לקרות במגוון של סיטואציות בלי שתשימו לב לכך, והיא פורצת בגלל סיבות מגוונות. גם אם תנסו להכין את עצמכם לסיטואציה ולתרחיש זה לא תמיד תהיו מוכנים מראש. זאת בדיוק הסיבה שקיימות מערכות כיבוי אש המתריעות על השנייה הראשונה בה יש חשד ממשי לשריפה, ומצילות חיים ורכוש. מערכות אלו חייבות להיות מותקנות בכל מבנה בין אם ישן ובין אם חדש וחשוב שהן תהיינה בתחזוקה שוטפת, מקצועית ויבצעו בהן בדיקות תקופתיות. לבדיקות אלו יש גם משמעות משפטית, בגלל שעל פי החוק חובת ההתקנה, ביצוע של בדיקות תקופתיות תביא למניעת תביעות.

למה בדיקת מערכות כיבוי האש חשובה?

גם אם אתם מאד מוכשרים, ואנחנו בטוחים שאתם מוכשרים, לא תוכלו לבצע בדיקה מקצועית לתקינות מערכות כיבוי אש אך ורק מהסיבה הפשוטה, אתם לא עוסקים בכך באופן מקצועי. בדיקה זו מחויבת להתקיים על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים ורצוי שהאחריות לבדיקה הזאת תהיה בידיהם של אנשים המכירים היטב את החוקים, התקנים וההחמרה בהם. חברה מקצועית בתחום תכיר בעל פה את מגוון סוגי המערכות ותדע לבחון את תקינות המערכות. זיוף או אי התרעה בזמן אמת עלולה לעלות בחיי אדם, וזהו המחיר הכבד ביותר שאפשר לשלם בזמן שריפה, ובכלל בכל אסון אחר.

מה בדיקת תקינות מערכות כיבוי אש כוללת?

תהליך של ביקורת ציוד כיבוי אש בודק שכל אותן מערכות עובדות כראוי. זיהוי של שריפה בזמן אמת הוא תפקידן של מערכות אלו. ולכן בדיקת מערכות כיבוי האש חייבת לכלול בדיקה מקיפה של כל אלמנט ואלמנט החל ממטפים שצריכים להיות נגישים ועד לפרטים הטכניים הקשורים להשמעת הצלילים המתריעים. רק לאחר בדיקת המערכות אפשר יהיה לחזור לשגרה מסודרת באותו מבנה והגרים במבנה או העובדים במבנה יוכלו לדעת שהן מוגנים ובטוחים ומוכנים לכל תרחיש זה או אחר. בדיקת תקינות המערכות לא אורכת זמן רב מדי. זו בדיקה המתקיימת למספר שעות ובמהלכה נבדקות מערכות שונות. שווה לוודא שהיא אכן נעשית כראוי ויש לבדוק גם את הסמכת החברה המקצועית שבחרתם עוד לפני שהבדיקות השגרתיות מתחילות. אם הבדיקה היא מהירה ולא יסודית זה עלול לבוא על חשבון הביטחון שלכם ולפתע אתם תגלו שלא הכל נבדק כראוי והמחיר שתשלמו על כך יהיה כבד מדי.

איך לבחור את החברה המקצועית המתאימה לכם

לפני הכל, חשוב לדעת שחברה מקצועית המספקת לכם את השירות הטוב ביותר גם מסייעת לכם להימנע מתביעות. עו"ד פשיטות רגל או כל עורך דין אחר העוסק בתחום זה עלול לתבוע אתכם בשל אי תקינות המערכות, היות ובחוק חשוב שהמערכות לא רק תהיינה מותקנות אלא גם מקבלות אישור תקינות. חשוב שתמצאו את החברה מקצועית ומנוסה שמכירה את כל המערכות הללו ומכל הסוגים וזאת על מנת שתוכל לאבחן אותן לעומק. חברות שלא מכירות את המערכות הללו יכולה לעשות עבודה חלקית ותקולה שתעלה לכם במחיר כבד לא רק ברכוש, אלא גם בנפש. על החברה להגיע עד אליכם, לתת לכם שירות מלא אדיב וסבלני וזאת לצד מקצועיות ברמה גבוהה ויסודיות ללא דופי.

כאשר אתם מוצאים חברה מתאימה, בדקו המלצות, חוות דעת וביקורות ושוחחו אף עם לקוחות קבועים, או לקוחות קודמים. יש לכך משקל משמעותי לקבלת אינדיקציה רלוונטית על השירות, הסבלנות והאדיבות. וכמובן גם על המקצועיות, האחריות והרצינות. חשוב שתהיו בידיים הטובות ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *