אפריל 27, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

מייבאים? 4 דברים חשובים שיש לדעת על עמילות מכס

1 min read

צילום: FREEPIK

אם אתם עוסקים בייבוא, הנושא עמילות מכס בוודאי נמצא בראש מעיניכם. כדי לבצע את הפעולות כהלכה ביחד עם חברת עמילות מכס מקצועית ומומלצת. בכדי לסייע לכם בכל הקשור לעמילות מכס, לפניכם רשימה של 4 דברים שחשוב לדעת בנושא.

1. מסמכים נדרשים לעמילות מכס

עבור תהליך של עמילות מכס יש להציג שורה של מסמכים, הכוללים בין היתר חשבונית ספק שיצוין עליה סוג המכס המתאים לסחורה, לצד מסמך המפרט רשימות תכולה ורשימות אריזה. זאת בנוסף לשטר של מטען אווירי או ימי, הצהרה אודות מהות הסחורות וערכן. בנוסף לכך, יש צורך בהצגת תצהיר יבואן עם כרטיס חכם של שער עולמי, וכמובן אם אתם מסתייעים בחברת שילוח יש לספק לה ייפוי כוח נאות.

2. משמעות של סיווג טובין –  Custom classification

סיווג סחורות או בשפה רשמית סיווג טובין, נקבע בהתאם לתיאור של הסחורות בחשבונית הספק, וכן תצהיר אודות הסחורה, החומרים והרכיבים שהיא מכילה. סיווג זה מאפשר להבין את גובה מיסי מכס שיש לשלם, וכן באם סחורות אלו נדרשות באישורי יבוא מרשויות שונות, כמו מכון התקנים או משרדי ממשל.

הסיווג עצמו מבוסס על שיטת סיווג בינלאומית מסועפת המכונה  Harmonized Systemsוהוא נקבע לפי סוג סחורה, החומרים מהם היא עשויה ויעדי השימוש בה. הסיווג עצמו נועד לספק הסכמה בינלאומית אחידה עבור הגדרות חוקיות ומיסוי של טובין, והוא מבוצע במכס על ידי איש מקצוע המכונה מסווג מכס.

3. המשמעות של חשבונית ספק – Commercial Invoice

חשבונית ספק היא למעשה מסמך חשבונאי המעיד על פרטי עסקה בסחר בינלאומי. המסמך משמש כסוג של חוזה הכולל בתוכו את פרטי היבואן, תיאור של הסחורות, אופיין וייעודן, מחיר הסחורות לכל יחידה ומחיר כולל, תנאי משלוח ועוד. חשוב לדעת כי חשבונית זו חייבת להיות אמינה ושינוי של מחיר סחורה נחשב בחוק לעבירה פלילית.

4. חישוב תשלומי מכס

חברת עמילות מכס תחשב לכם במדויק ומראש את עלויות מיסי ייבוא הצפויים במכס ובמע"מ בהתאם לסוג של סחורה מיובאת, סיווגה וכמותה. החישוב עבור לוקח בחשבון את סיווג המכס המחושב עם תעריף של המכס, מה שמספק את אחוז המכס עבור הסחורה. אחוז מכס זה יש להכפיל בסכום המתקבל עבור הערך של הסחורה, עלויות הובלה, ביטוח ומיסי נמל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *