אפריל 27, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

גירוש ספרד, דרכון פורטוגלי ומה שביניהם

1 min read

השיח על דרכון פורטוגלי בישראל התרחב בשנים האחרונות, והוא מהדהד בכלי התקשורת ובשיחות אגביות.
האפשרות שנפתחה ליותר מ-3 מיליון ישראלים הזכאים לדרכון זה להשיג את התעודה הנכספת וליהנות מהיתרונות הרבים שלה במגוון תחומים משרה אופטימיות בקרב רבים שרוצים לעשות מעשה ולתכנן היטב את עתידם.
ואכן, רבים כבר עשו מעשה ונמצאים בתהליך לקבלת הדרכון או שכבר מחזיקים בו.
לעומתם, מתעניינים רבים לא יודעים מאיפה להתחיל וכניסה לתהליך שכזה מרתיעה אותם, אם בגלל החשש מהבירוקרטיה ואם בגלל חוסר במידע מהימן.
"פספורטוגו" כאן בשביל ללוות אותך לאורך כל התהליך ולהקל עליך בדרך להשיג את הדרכון האירופי שיפתח בפניך שפע של הזדמנויות. 

על איזה בסיס ישראלים זכאים לדרכון פורטוגלי?

כנראה שאי שם, בילדות, למדתם בבית הספר על גירוש ספרד.
ואם אתם לא זוכרים, אנחנו כאן כדי להזכיר: ב-1497 גורשו בצו מלכותי מספרד ופורטוגל מאות אלפי יהודים שסירבו להמיר את דתם.
יהודים אלה, לרוב, התיישבו במדינות הסובבות את הים התיכון – ביניהן מדינות צפון אפריקה (מצרים, מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה ועוד) והבלקן (טורקיה, יוון).
בשנת 2015 קבעה מדינת פורטוגל כי צאצאיהם של אותם מגורשים זכאים לאזרחות פורטוגלית המקנה כמובן גם דרכון פורטוגלית.

גילית שאת/ה זכאי/ת? למה צריך את הדרכון?

לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים, הוא מקנה למחזיקים בו הוא חופש תנועה, וליתר דיוק כניסה ללא צורך באשרת כניסה (ויזה) לכ-185 מדינות בעולם, ביניהן ארצות הברית.
בנוסף, הדרכון מאפשר למחזיקים בו לעבוד במדינות האיחוד האירופי ולפתוח בהן עסקים תחת תנאים מקלים.
המעוניינים בלימודים גבוהים יכולים ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה המצוינים הפזורים ברחבי אירופה, וליהנות משכר לימוד מסובסד ומהאפשרות לעבוד תוך כדי לימודים.
היופי בדרכון הפורטוגלי הוא שהזכאים לו (בני 18 ומעלה) יכולים לקבל אותו לטובתם ו/או לטובת ילדיהם ולהבטיח לעצמם נתיבים רחבים תיירותיים, כלכליים, עסקיים, השכלתיים ואף יותר מזה.  

מה כולל תהליך הוצאת הדרכון?

לצורך קבלת דרכון פורטוגלי יש להגיש מועמדות לאזרחות פורטוגלית.
כאמור, הזכאים לכך הם צאצאי מגורשי ספרד (על מנת לוודא זאת, אנחנו נבדוק אם שם המשפחה שלך מופיע ברשימת הזכאים שפרסמו ממשלות ספרד ופורטוגל), מהם נדרש לעמוד בתנאים מסוימים כמו להיות בני 18 ומעלה וללא עבר פלילי.
לאחר הגשת הטפסים הרלוונטיים בשגרירות פורטוגל, המועמדים יצטרכו לקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל המכיר בהם כצאצאי מגורשי ספרד. 

נשמע מורכב. האם כדאי לקבל סיוע בהוצאת דרכון פורטוגלי?

כמו בכל תהליך בירוקרטי, בטח בכזה שעשוי להשפיע לטובה על חייכם, מומלץ להיעזר במומחים שכבר סייעו לרבים לפניכם לעבור את התהליך, כאלה שנושמים את התחום ויודעים להתנהל מול לקוחותיהם בשקיפות ובאדיבות. כאלה הם המומחים של חברת "פספורטוגו", ביניהם עורכי דין, גניאלוגים ועוד מומחים דוברי פורטוגזית.
ב"פספורטוגו", בעלת 35 שנות ניסיון בעבודה מול לקוחות ישראלים וניסיון רב שנים בתחום הדרכונים האירופאים, מכירים את האותיות הקטנות בכל מסמך ואת כל הדרכים לזרז תהליכים ולפתור עבור הלקוח את כל הבעיות העלולות לצוץ במהלך התהליך. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *