מרץ 28, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

פסק דין: נשלחה לעשרות טיפולי פוריות מיותרים ותפוצה במאות אלפי שקלים.

1 min read

התובעת איבדה 20 שנות פוריות אפקטיבית. צילום: קארלו נאברו / unsplash

בימים אלו ניתן פסק דין על ידי כבוד השופט יובל גזית מבית משפט השלום בתל אביב, במסגרתו נתקבלה תביעתה של ג' כנגד בית החולים ברזילי ומדינת ישראל, ונקבע כי עליהם לשלם לה כ– 800,000 שקלים בטרם ניכויים.

על פי הטענות שהועלו בתביעה – הצוות הרפואי בביה"ח ברזילי, אבחן בטעות כי ג' סובלת מרחם דו קרני, בזמן שבפועל סבלה ממחיצה ברחם. כך, במקום לבצע טיפול של כריתת מחיצה, נשלחה ג' לבצע עשרות טיפולי הפריה, שלא היה כל סיכוי שיצליחו.

כך, איבדה ג' כ – 20 שנות פוריות (!), בזמן שטיפול נכון בפרוצדורה פשוטה של כריתת המחיצה, יכול היה לאפשר לה להיכנס להריון בעת שהיא צעירה ובשנות הפוריות.

עוה"ד רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא – הגיש את תביעת הפיצויים נגד 'ברזילי' בשמה של האישה, וזו נדונה בפני כבוד השופט יובל גזית.

בתביעה נטען שכבר בתחילת שנות ה-90, כאשר התובעת הייתה נשואה טרייה בשנות ה-20 המוקדמות של חייה, העריך גינקולוג מומחה כי היא סובלת מרחם עם מחיצה – תופעה נדירה בה קיימת מחיצה בין שני חלקי הרחם – המקשה מאד על האפשרות להיכנס להיריון. למרות זאת ומסיבה לא ברורה, השתנתה האבחנה בבית החולים ברזילי לרחם דו קרני. וכך, במקום להמליץ לתובעת על הסרת המחיצה, הופנתה התובעת לביצוע טיפולי הפריה חסרי סיכוי.

בפסק דין שהתקבל לאחרונה קבע השופט גזית כי עצם מציאת המחיצה שגודלה 80% מגודל הרחם מעידה על כך ששינוי האבחנה לרחם דו קרני שנעשה על ידי בית החולים ברזילי נעשה באופן רשלני וללא כל בסיס. לדברי השופט עצם העובדה שהתובעת הרתה מייד לאחר הסרת המחיצה מעידה שעקרותה נבעה מבעיה זו, דבר שמבהיר כי התנהלות נכונה של בית החולים ברזילי הייתה יכולה למנוע מהתובעת את נזקיה.

עו"ד רן שפירא. צילום: אופיר הייב

כמו כן קבע השופט גזית כי בניגוד לטענות ההגנה – לא הייתה בעיה בזרעו של הבעל משום שהאישה נכשלה גם בטיפולי פוריות מתרומת זרע שנערכה לאחר גירושיהם, תרומות הידועות בפוריותן הרבה.

על פי פסק הדין, רשלנות הרופאים החלה עם כשלון הטיפול בתרומת הזרע – משום שאז היו אמורים הרופאים להבין כי הבעיה איננה נעוצה באי -פוריות הזרע – אלא בבעיה של האישה.

בפסק דינו קבע השופט גזית כי לתובעת נותרה נכות נפשית בשיעור של 25% בגין האירועים, והיא סובלת מנכות תפקודית בשיעור דומה.

משכך קבע השופט כי על בית החולים ברזילי ועל קופ"ח מכבי לשלם לתובעת סכום בסך של כ-814 אלף שקלים בטרם ניכויים על פי חוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *