אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

מצב החירום בלשכות ההוצאה לפועל

מצב החירום בלשכות ההוצאה לפועל. קרדיט: FREEPIK

כניסת מגפת הקורונה לעולמנו גרמה להשלכות קשות רבות בכל תחומי החיים. מעבר לסגרים שהוטלו על ידי הממשלה, הפעילות של גורמים רבים במשק נפגעה וצומצמה. גורמים אלה כוללים גם חברות מסחריות פרטיות ועסקים קטנים וגם גופים ציבוריים ורשויות ממשלתיות.

הסיבה לכך הייתה בעיקר ההגבלה על מספר העובדים שיכולים להיות בו זמנית במשרדים, וכן השאיפה לצמצם את סיכוני ההדבקה באמצעות מגבלות שונות. המגבלות האלה נועדו בסך הכל להציל חיים, ולכן הציבור קיבל אותם בהבנה רבה יחסית, למרות הפגיעה בשגרת החיים ובכלכלה. בסופו של דבר, מבצע החיסונים המואץ הצליח למגר את הקורונה בצורה משמעותית, אך נזקים רבים נגרמו וייקח זמן רב לתקן אותם, גם לאחר שהמחלה תהיה רק זיכרון עמום.

מבחינה כלכלית, כמות העסקים שנפגעו מהמצב במדינה הייתה גדולה מאוד. החל מעסקים קטנים מכל הסוגים, כמו חנויות שמוכרות מערכת ספרינקלרים ורשתות למכירת מוצרי אופנה והנעלה, ועד רשתות גדולות וקניונים. איש לא הצליח כמעט להימלט מההשלכות הכלכליות של המגבלות שהוטלו, במיוחד בענפים מסוימים כמו ענף התרבות וענף התיירות. ענפים אלה, שקיבלו את המכה הקשה ביותר וכמעט נסגרו כליל, היו צריכים להתמודד עם השלכות שנת הקורונה יותר מכל תחום עסקי אחר.

בנוסף לעסקים פרטיים, מגבלות הקורונה לא פסחו גם על גופים ציבוריים וממשלתיים. כך, משרדי ממשלה וגופים שמבצעים קבלת קהל לציבור הרחב, נאלצו לסגור שעריהם או להגביל מאוד את היקף הפעילות שלהם.

מצב חירום בהוצאה לפועל בעקבות התפשטות הקורונה

אחד מהגופים שהוטלו עליהם מגבלות בתקופת הקורונה היה לשכות ההוצאה לפועל. לשכות ההוצאה לפועל החלו לפעול במתכונת חירום, כדי לסייע במלחמה בנגיף. מתכונת חירום זו באה לידי ביטוי בצמצום משמעותי של השירותים הניתנים על ידי הלשכות, וגם בצמצום משמעותי בהיקף הפעילות של תהליכי הוצאה לפועל.

לשכות ההוצאה לפועל מהוות מרכיב חשוב ביכולת של המדינה לטפל במקרים בהם אנשים חייבים כסף ואינם מחזירים אותו, ובמקרים רבים בהם יש צורך לבצע עיקולים של רכוש או חשבונות בנק כדי לסייע בסגירת חובות. ההוצאה לפועל היא גורם משמעותי וחשוב, שמאפשר להסדיר היבטים רבים של החיים הכלכליים במדינה. לכן, ההגבלות שנעשו בפעילות של הלשכות וכן מצב החירום שהוכרז, היו בעלי השפעה רבה מאוד על מספר גדול של אנשים ותהליכים עסקיים.

כיצד מתנהלות לשכות ההוצאה לפועל בזמן חירום?

בעקבות מצב החירום שהוכרז, לשכות ההוצאה לפועל עברו למתכונת פעילות מיוחדת. במסגרת המתכונת הזו, עובדי ההוצאה לפועל הפסיקו לבצע עיקולים, תפיסות רכב ופינויים. בנוסף לכך, צומצמו מאוד השירותים הניתנים בלשכות, וקבלת הקהל הוגבלה מאוד, במסגרת ההנחיות שנועדו למנוע מצבים של התקהלות.

מכיוון שהפעילות בלשכות ההוצאה פועל צומצמה, בוטלו בהן דיונים רבים וכן נמנעו הגשות של בקשות מסוגים שונים. הלשכות, בזמן מצב החירום, מטפלות בעניינים דחופים במיוחד. בין הנושאים שבהן מטפלות לשכות ההוצאה לפועל גם בזמן מצב חירום הם בקשת חייבים לביטול פקודת מאסר, בקשה לעיכוב או ביטול פינוי, בקשת זוכה לעיכוב יציאה מהארץ וכן ביטול ההגבלה על חייב בקבלת דרכון. מדובר בשירותים חיוניים שחשוב לקיים אותם גם בשעת חירום, ולכן הם ממשיכים להתבצע גם כאשר הפעילות הרגילה מושבתת.

יחד עם זאת, תיקים חדשים לא נפתחים בהוצאה לפועל בזמן חירום, ולא מתבצעים הליכי ביצוע (כמו עיקולי רכוש, פינויים ותפיסות רכבים). בנוסף לכך, גם הליכי גביית הקנסות מושהים בזמן חירום, ואינם מתבצעים.

בעקבות השיפור במצב הבריאותי במדינה, בוטל מצב החירום, אך במקרה ויהיה צורך בכך שוב בעתיד, לשכות ההוצאה לפועל עלולות להיות מוגבלות בפעילותן פעם נוספת.

1 thought on “מצב החירום בלשכות ההוצאה לפועל

  1. שמי איזבלה אית'ן, טופס, תל אביב יפו לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני הסתכסכנו בצורה כזו או אחרת עד שלבסוף עזב אותי ועברנו לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שחיי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אבא שלהם יותר. ניסיתי להיות חזק רק לילדים אבל לא הצלחתי לשלוט בכאבים שמייסרים את ליבי, לבי התמלא צער וכאבים כי הייתי ממש מאוהב בבעלי. כל יום ולילה אני חושב עליו ומאחל תמיד שהוא יחזור אליי, הייתי ממש נסער ונזקקתי לעזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע לד"ר אלאבה לעזור לאקס שלי לחזור במהירות . אז הרגשתי שאני צריך לנסות אותו. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות אחר כך בעלי באמת התקשר אליי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי והילדים, כל כך מדהים !! אז ככה הוא חזר באותו יום, עם המון אהבה ושמחה, והוא התנצל על הטעות שלו והכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אלאבה. הוא כל כך עוצמתי והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה מכשף אמיתי ועוצמתי. אני תמיד אתפלל שהוא יחיה הרבה זמן כדי לעזור לילדיו בעת צרה, אם אתה כאן ואתה זקוק ל בחזרה לשעבר או שבעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, פנה עכשיו לגלגל האיות החזק הזה. הנה דוא"ל יצירת הקשר שלו בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או העבר לו WhatsApp דרך איש הקשר שלו למטה +2349039885856 תודה לך ד"ר ALABA.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *