מרץ 29, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

קבלת רישיון קבלן כוח אדם

עובדי קבלן. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: pexels

קבלן כוח אדם הוא אדם שיש לו רישיון מטעם המדינה לגייס עובדים מטעמו, ולשלוח אותם למלא מגוון תפקידים בחברות אחרות. העובדים האלה מקבלים את שכרם מקבלן כוח האדם, אך העבודה שלהם מתבצעת בחברה שהם נשלחים לעבוד בה. עבור החברות שמקבלות את שירותי הקבלנות, יש לא מעט יתרונות בסוג ההעסקה הזה. ראשית, מלאכת גיוס העובדים מוטלת על קבלן כוח האדם ולא על החברה עצמה. כך ניתן לגייס במהירות ובקלות גם עובדים זמניים לעבודות פשוטות יחסית, וגם עובדים מנוסים יותר למגוון תפקידים מקצועיים.

יתרון נוסף בא לידי ביטוי בכך שעלויות העסקת העובדים מוטלות על קבלן כוח האדם, ויש בכך חיסכון כספי משמעותי. היתרון השלישי הוא שבמידה והחברה מעוניינת להפסיק את עבודתו של אחד מעובדי הקבלן, מדובר בתהליך פשוט יותר ועם הרבה פחות בירוקרטיה והשלכות כלכליות.

תנאי קבלת רישיון קבלן כוח אדם

המדינה מחייבת כל אדם שרוצה לקבל רישיון של קבלן כוח אדם, לעמוד בכמה תנאי סף. תנאי הסף נועדו לוודא שהאדם שמעוניין במעבר תהליך קבלת רישיון קבלן כוח אדם, יהיה אדם נקי מהרשעות ובעל ניסיון בעולם כוח האדם. לכן, תנאי הסף הראשון הוא שמבקש הרישיון יהיה נקי מעבר פלילי בחמש השנים האחרונות מתחילת מועד הגשת הבקשה, וכן שאין בעברו עבירות עם קלון שיכולות להכתים אותו ולמנוע ממנו להיות ראוי לקבלת הרישיון. בנוסף לכך, תנאי הסף השני הוא שמגיש הבקשה יהיה בעל ניסיון של שלוש שנים לפחות כמנהל כוח אדם.

אם מגיש הבקשה עומד בתנאי הסף, עליו לעבור תהליך שבו יידרש לעבור ראיון אישי, להיבחן על ידיעותיו בתחום דיני העבודה, להציג אישורים שונים וכן לעבור בדיקה של המשרדים בהם הוא מתעתד לנהל את החברה שלו. בנוסף לכך, ישנה ערבות בנקאית שיש צורך להפקיד לצורך קבלת הרישיון.

מדוע יש צורך בתהליך זה?

תהליך קבלת הרישיון נועד להבטיח כי מי שעוסק בתחום זה יהיה אדם נקי כפיים ובקיא בעולם הניהול של כוח אדם. בסופו של דבר, אותו אדם יעסיק כמות גדולה של עובדים תחתיו, והמדינה רוצה לוודא שהוא יידע לשמור על זכויותיהם של העובדים שלו וכי עבודתו תבוצע בהתאם לכל הדינים והתקנות הרלוונטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *