אפריל 25, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הייתם מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי? כדאי שתקראו את זה!

רוכב אופניים חשמליות

צילום: משטרת ישראל

בדיוק כמו שלצערנו מתרחשות תאונות בין נהגי מכוניות אז מתרחשות גם תאונות בין נוסעי אופניים חשמליים ונוסעי קורקינט חשמלי. יש כמה דברים שמאוד חשוב לדעת במידה והייתם מעורבים או נפגעתם חלילה בתאונה. הבאנו לפניכם כמה טיפים ונקודות שמאוד חשוב לדעת.

זה אומנם מביך לאמר את זה אבל זו המציאות – בישראל הממשלה והרשויות המוניציפליות לא ממש מכילות את כל הנושא "החדש" הזה של אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי. יש הרבה חוסר סדר ואי בהירות בנושא כמו למשל היכן מותר לרכוב והיכן אסור – כביש, מדרכה ועוד.

חשיבות התיעוד

במידה והייתם מעורבים או חס וחלילה נפגעתם בתאונה עם קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים הרי שהדבר החשוב הראשון לעשות הוא התיעוד. תיעוד האירוע הוא מאוד מאוד חשוב מכיוון שזה יכול לספק לכם ראיות שיעמדו לצידכם בבית המשפט או בהפעלת פוליסת הביטוח. מה מתעדים? כל דבר שאתם יכולים שרלוונטי. כך למשל תעדו כתמים שונים על הכביש או על הקורקינט או האופניים חשמליות. זה יכול להיות למשל כתמי שמן, נוזלים אחרים, הפרשות גופניות ועוד. יש לתעד גם את סימני ההפרדה שעל הדרך, רמזורים, אם היו בליטות, אבנים או כל דבר אחר שהוא חיצוני ולא תלוי בכם אשר גרם לתאונה או למפגע.

עדויות

עדי ראייה שהיו במקום, שהיו מעורבים או כל עדי ראייה אחרים הם חשובים מאוד מבחינה משפטית ולכן עשו מאמץ לפנות לאלו שיכולים להיחשב כעדי ראייה. עדי ראייה הם גם עוברי אורח שנקלעו לסיטואציה מבלי שהתכוונו לכך. שימו לב שגם אם במהלך התאונה לא הייתם לבדכם על אופניים חשמליים או על הקורקינט החשמלי – הרי שגם אז תמיד מומלץ שיהיו עוד עדי ראייה מלבד הנוסע הנוסף שהיה עמכם. תאונת אופניים חשמליים או תאונת קורקינט חשמלי יכולה לגבות מחיר כספי ונפשי, ולכן חשוב מאוד לאסוף עדויות.

יש עוד הרבה טיפים ונקודות שחשוב לדעת בהקשר הזה, ובמידה ואתם חשים שאתם זקוקים לעזרה והכוונה מקצועית פנו לעו"ד המתמחה בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *