אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

לקראת החגים, אבל לא רק: איך נוהגים בבטיחות עם ילדים ברכב?

צילום: unsplash

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה מדאיגה במיוחד: מעורבות הולכת וגדלה של ילדים בתאונות דרכים, חלקן מסתיימות לצערנו באופן טראגי. האחריות של כל הורה ונהג היא לדאוג לכך כי הנסיעה מתבצעת באופן בטוח ככל האפשר, בייחוד אם אתם מתכננים לצאת לנסיעה בתקופת החגים. כיצד תוכלו לנהוג בבטיחות כאשר הילדים איתכם ברכב? להלן טיפים לנהיגה עם ילדים שכל הורה צריך לדעת וליישם לקראת הנסיעה הבאה.

התקנה של כיסא בטיחות

כיסא בטיחות הוא אביזר מציל חיים ולכן חשוב להקפיד ולבצע רכישה של כיסא בטיחות העומד בכל התקנים המחירים ביותר. במידה ובחרתם לבצע השכרת רכב ליום או לטווח זמן ארוך יותר, הביאו איתכם את הכיסא או בדקו מול החברה כי היא מספקת כיסא בטיחות לילדים. מבחינת ההושבה, שימו לב כי ילדים עד גיל שנה צריכים לשבת במושב האחורי. אם בחרתם להתקין את כיסא הבטיחות לצד הנהג, בדקו כי כריות האוויר מנוטרלות. אם מדובר בילדים גדולים יותר, רכשו בעבורם מושב הגבהה ובדקו לפני הנסיעה כי כולם חגורים.

שמירה על כללי הנסיעה

כללי הנסיעה בכביש הם חלק מהותי מנסיעה בטוחה. אל תעצרו בשולי הדרך אלא אם כן מדובר במקרה חירום וגם אם כן, העדיפו לעצור במקום מואר, השתמשו באורות חירום וצרו קשר עם המשטרה במקרה שהרכב שלכם מסכן את התנועה. אם החלטתם לבצע השכרת רכב, בדקו היטב את מערכות הבטיחות המותקנות מתוך מטרה לוודא כי הנסיעה שלכם ושל הילדים תתבצע ברמת הבטיחות המקסימלית ותוך שמירה קפדנית על כללי הנסיעה. היכרות טובה עם הרכב יכולה להציל את חייכם על הכביש, ולכן חשוב להכיר את הרכב טוב ככל האפשר לפני שיוצאים לדרך.

הצטיידות מראש

תינוקות וילדים נוטים לאבד את הסבלנות מהר מאוד, ולכן כדאי להביא איתכם לנסיעה צעצועים שיכולים להעסיק אותם. במקום לספק בעבורם צעצועים שיפיגו את השעמום, עדיף לבחור בצעצועים שיכולים לפתח את הדמיון וכן רטוריקה עדינה, מתוך מטרה להעסיק את הילדים אבל גם ליצור בעבורם חוויה כיפית במסגרת הנסיעה.

קחו הפסקה

ניתן בהחלט לומר כי לקחת הפסקה בזמן הנסיעה היא חלק משמעותי וחשוב מאוד לבטיחות מלאה בנסיעה. עייפות שלכם כנהגים עלולה להשפיע על רמות הריכוז, בייחוד אם הילדים מאבדים סבלנות ומתחילים לצרוח. הרשו לעצמכם לעצור למספר דקות לטובת הפסקת התרעננות ומנוחה קצרה במקום המיועד לכך. הפסקת התרעננות קצרה יכולה לחולל הבדל עצום הן ברמת הריכוז והקשב שלכם אבל גם לספק לכם רגע לעצור ולנשום אוויר לפני שחוזרים לנהיגה.

הימנעות מהסחות דעת

הסיבה הנפוצה ביותר לתאונות דרכים היא הגורם האנושי. התעסקות במכשירים הסלולריים או בשיחות עם הילדים בזמן הנסיעה מוציאה אתכם מריכוז ועלולה לגרום גם לנהגים המנוסים ביותר להיקלע לתאונה. על כן, התרכזו אך ורק בדרך והיו קשובים הן לילדים אבל גם לנהגים סביבכם, מתוך מטרה להבטיח כי הנסיעה שלכם תעבור בשלום בעבורכם ובעבור הילדים אבל גם בעבור משתמשי הדרך האחרים.

סיכום

נהיגה עם ילדים צריכה להתבצע כאשר אתם מקפידים לחגור חגורות, להשתמש באביזרי בטיחות כמו בוסטר וכיסא לילדים וכן לבחון מראש כי כלל מערכות הבטיחות פועלות. במהלך הנסיעה התרכזו אך ורק בתוואי הדרך והימנעו משימוש במכשיר הסלולר שלכם, מאחר שהוא נחשב לאחד הגורמים הנפוצים ביותר לתאונות דרכים. עברו היטב על טיפים לנסיעה עם ילדים כפי שהצגנו כאן וכן במדריכים ברשת, ובכך תוכלו להבטיח כי הנסיעה תעבור בשלום ובבטחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *