אפריל 24, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

פינוי נכסי נפטרים – יש רק דרך אחת לפנות את זה נכון

פינוי בית נטוש

צילום: מוניקה סילבסטרה

כשאדם יקר נפטר מהעולם הדבר הכי קשה הוא לפקוד את הנכס שלו ולהתמודד עם כל הזיכרונות שמציפים מחדש. אלו יכולות להיות תמונות יקרות, חפצים יקרי ערך ואפילו דברים הרבה ביותר פשוטים שמאחוריהם מסתתר סיפור כאוב שרבים וטובים מתקשים להתמודד עימו.

מה עושים? איך מפנים דירה בצורה הגיונית מלאה תכולה חפצים וציוד עם זכרונות כשהרגש פולש ומפריע לאותו האדם שעדיין מתאבל על בן משפחתו שאבד ואיננו עוד? המרכז לפינוי דירה בישראל מפנה מדי יום דירות, בתים ונכסים יקרי ערך שקשה להתמודד איתם הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הרגשי.

במעמד הזה יותר פשוט לדבר על החלקים הלוגיסטיים של הפינוי אבל כשנכנסים לעובי הקורה מבינים שזה הרבה מעבר היגיון, הרבה מעבר למה שאחרים משאירים מאחור, הרבה מעבר לתשלום עבור התכולה והרבה מעבר להבטחות של ניקיון חיטוי ושיפוץ.

אז מי עושה פינוי של ירושות או נכון יותר תכולה מדירה של אדם שנפטר?

כדי למצוא את האדם הנכון שמבצע פינוי דירות אחרי פטירה ניקיון  והכנת הנכס להשכרה שתוכלו לתת בו את מבטחכם אתם חייבים מישהו רגיש, אמין שמכיר ויש לו את כל הזמן שבעולם להקדיש ולסייע לכם לעבור את זה יחד. כאמור, זה הרבה מעבר לציוד, הרבה מעבר לתכולה זה סיפור של חיים שלמים שלא כל אחד יכול להתמודד איתו ובדיוק לשם כך נכנסים המפנים המקצועיים של המרכז לפינוי דירה בישראל, רואים את כלל התמונה מבחוץ ומספרים לכם מה באמת צריך לעשות בראשי פרקים ומתי תוכלו להיכנס לדירה ולהשאיר בתודעה רק את הזיכרונות הטובים.

מה חשוב לעשות לפני שמבצעים פינוי תכולת נפטר מדירה לפני מכירה או השכרה?

אם בכלל זאת קיים בכם הצורך לפנות את הנכסים בעצמכם חשוב שתתחילו קודם כול בדברים שאפשר למכור או לתרום. כיום יש לא מעט גופים שישמחו לקבל תרומות ולסייע לכם לעשות חסד על כל המשתמע מכך. לא בטוחים כי מדובר בארגון חסד? בקשו מאותו הגוף מספר עמותה כך שתהיו בטוחים שהחפצים אותם אתם מתכוונים לתרום יגיעו ליעד הנכון.

לצורך העניין, המרכז לפינוי דירה בישראל עושה זאת על תקן קבוע ושומר על קשרים חמים מאוד עם גורמי חסד ועמותות שמודות לו מדי יום ביומו על כל סוגי התרומות שמסייעות לעניים, ילדים קשי יום ואנשים שבאמת ובתמים יכולים לצעוד צעד אחד קדימה בזכות תרומות אלו.

פינוי נכסי נפטרים
צילום: באדיבות המרכז לפינוי דירה בישראל

במסגרת מכירת החפצים חשוב מאוד שלא למהר, יש חפצים שבהחלט תוכלו למכור אותם במחיר מדהים ולא מחיר מציאה. לכן, במעמד הזה חשוב מאוד שבדקו היטב מי מוכן לשלם לכם יותר ולוותר על מי שמחפש לשלם לכם פחות על תכולה ששווה הרבה יותר.
מבין כל הדברים ולפני הפינוי עצמו חשוב מאוד לעבור חדר אחר חדר ולמצוא את התכשיטים ואת הדברים יקרי הערך בעלי הערך הסנטימנטלי ולשים אותם בצד, למעשה זו המשימה הראשונה שתיקחו על עצמכם לפני שאתם מתחילים למכור, להזיז, לזרוק לאשפה ועוד.

פינוי התכולה של הנפטר מהדירה – ההיבט הלוגיסטי

ההיבט הלוגיסטי של הפינוי הוא למעשה החשוב מכל, כאן חשוב מאוד לחלק את כל הדברים שרשומים בין היורשים ורק לאחר מכן להתחיל במלאכת הפינוי לרבות רשימת המשימות המוטלות עליכם.
בשלב הזה חשוב לסקור את כל החדרים בנפרד ולהכין מראש אריזות קרטון כאשר בכל חדר יתפקדו כמה אנשים ויבצעו מיון. כל הציוד שצריך אותו ייארז באריזה סגורה ועל גבי הקרטון חשוב שתכתבו בבירור מה שייך לאן ולמה. ( תרומה, מחזור, מכירות, זבל ועוד).

בשלב השלכת האשפה לפח חשוב מאוד שלא להשאיר אותה במעלית, גרם המדרגות או בסביבת הדיירים, אחרי ככלות הכול זה לא נעים לדאוג לרווחה שלכם ועל הדרך לפגוע בסביבה. כדי שזה יקרה חשוב מאוד להתארגן עם רכב מיוחד או הובלה שתוביל את כמות הזבל בצורה בטוחה לאתר אשפה מורשה שימנע עוגמת נפש, קשיים, אי נעימות וקנסות.

בין לבין חשוב מאוד לתת את תשומת הלב לכל חלק וחלק בבית החל במקומות קטנים ועד לתאים קטנים בארון או בין המגירות. אולי נשארו תמונות של המשפחה? מכתבים שמעלים זכרונות מהעבר?  כאמור דברים מהסוג הנ"ל יכולים לקרות ולכן חשוב מאוד שלא לפסוח על האופציה הזאת.

בין היתר חשוב מאוד להיזהר עם מסמכים יקרי ערך שרובם יכולים גם להיות בעלי שווי כספי או יתרמו לכם במעמד מכירת הדירה. לא מצאתם מסמך? מיהרתם לבצע פינוי וזרקתם אותו בטעות? צפו לבעיות בירוקרטיה קשות ובעיקר נכס שאי אפשר לעשות איתו כמעט שום דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *