אפריל 19, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

עו"ד תאונות עבודה והשפעתו על השגת פיצוי הולם לאחר תאונת עבודה

freepik

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע נקודתי וחד פעמי שמתרחש בהקשר למקום התעסוקה ויכול בהחלט לערב גם תאונת דרכים. במקרים כאלו ניתן להשיג פיצויים מגופים שונים ובראשם המוסד לביטוח לאומי, וכן חברת הביטוח של המעסיק או דרך תביעות נזיקין המוגשות לבית המשפט. חשוב לדעת כי לעורך דין טוב יכולה להיות השפעה משמעותית על השגת הפיצויים המתאימים בהיקף הגבוה ביותר שאפשרי.

תרומתו של עורך הדין

תרומתו של עו"ד תאונת עבודה ניכרת במספר גדול של מישורים. כך למשל, המוסד לביטוח לאומי דוחה לא פעם תביעות להכרה בתאונת עבודה בטענות שונות. בין היתר המוסד לביטוח לאומי טוען כי למרות שקיימת נכות אין מספיק ראיות לכך שהאירוע או האירועים אכן התרחשו, או שבכל מקרה אין קשר סיבתי רפואי בין הנכות ובין האירוע שנטען כי קרה. כמו כן המוסד לביטוח לאומי טוען לעיתים שבגין האירוע המבוטח בכלל לא סובל מאי כושר עבודה, לעיתים הוא טוען להתיישנות של התביעה ועוד.

לכן חשוב לפנות אל עורך דין תאונות עבודה כבר מהשלב הראשון, מה שיאפשר להגיש תביעה בצורה נכונה ובצירוף כלל הראיות התומכות, ולעומת זאת להימנע מטעויות שעלולות להקשות בהמשך הדרך על הכרה בתאונת עבודה וכן על קביעת שיעור הנכות. חשוב לציין כי לקביעת שיעור הנכות יש השפעה גדולה על הזכאות למענק לקצבה ועל הגובה. הבעיה היא שאנשי הוועדה הרפואית נוטים לא פעם לקבוע אחוזים נמוכים יותר מהראוי, וכאן שוב נכנס לתמונה עורך הדין. תפקידו הוא להכין את המבוטח לקראת הוועדה מכל הבחינות, החל בהיערכות אישית לפגישה, דרך השגת תיעודים וחוות דעת התומכות בטענותיו, ועד לייצוג מקצועי בפני הוועדה עצמה.

מעבר לכך, שיעור הנכות וגובה הפיצויים שיתקבלו נקבעים על ידי פרמטרים רבים ומגוונים כמו נכה נזקק, ניקוי מאזן, קביעה של בסיס השכר לגובה הפיצוי, נכויות זמניות, ניקוי של מצב קודם, ועוד. לא פעם מתקיימות בעיות בשלבים אלו ועל מנת להתמודד עימן בהצלחה צריך עורך דין תאונות עבודה בעל ניסיון רב שידע להגיש ערר לוועדה רפואית לעררים או ערעור לבית הדין לעבודה ולערכאות נוספות, ויתרגם את הידע והמיומנויות המשפטיות שלו לכדי מקסום של התגמולים המגיעים למבוטח.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *