אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הפרת חוזה הלוואה

צילום: יחצ

הפעילות העסקית בישראל מלווה בתהליכים של גיוס כספים ממספר מקורות. הראשון הוא כמובן הבנק, והשני יכול להיות חברות האשראי. אך, כאשר אדם פרטי, עובד בחברה או החברה עצמה זקוקים לתזרים מזומנים נוח יותר, ההון יגיע ממלווים פרטיים.

תהליך זה מלווה, במרבית במקרים, בהסכם הלוואה מסודר הכולל את תנאי החזר ההלוואה, הריבית (בהתאם וצורפה לקרן) והסנקציות שינקטו במקרה של איחור בתשלום. למרות שנראה כי כלל הסיכונים גודרו בהסכם, פעמים רבות הוא מופר על ידי הצד שאמור לשלם. מה עושים במקרה זה? הכול במאמר הבא.

בונים תשתית נכונה באמצעות הסכם הבנוי היטב

תחילת הטיפול בהלוואה מתבצע עוד לפני שהועברו הכספים בין הצדדים. אם נחתם חוזה הלוואה שנוסח בקפידה על ידי עו"ד, הסיכויים שחוזה ההלוואה יופר נמוכים יותר. בתוך החוזה ניתן להוסיף סעיפים המגבילים את יכולתו של הלווה לעכב את התשלומים בתירוצים שונים.
נקבע סכום מסויים המשמש לענישה במקרה של איחור קל, ואם בוצעה הפרה ניתן להשתמש בערבויות שונות.

כדי לתכנן את הערבויות להלוואה יש לבצע תהליך מסודר של משא ומתן עם הלווה. ניתן לגלות אילו נכסים יש בבעלותו ולשעבדם לצורך התשלום. אם מדובר בהלוואה ללא בטחונות, יש לגלם זאת בריבית שתשולם בעבורה.

כמובן, שצריך לזכור כי הפרת חוזה הלוואה עשוי לגרום להוצאות משפטיות, שגם אותם יש לשלב בחוכמה בחוזה.

הלוואה בין חברים/עובד ומעסיק

קיימת סיטואציה נוספת שמגלת בתוכה סיכון כפול. הלוואה בין חברים הוא בין עובד ומעסיק. בעוד חברים עשויים להתקשות להתנות את תשלום הכספים בתשלום ריבית וקבלת בטחונות, מעסיק ועובד יכולים לעשות זאת.

ניתן להפוך את המשכורת החודשית לאמצעי לקבלת התשלום, כאשר מכל משכורת יקוזז החלק היחסי של תשלום ההלוואה.

יש להוסיף סעיפים נוספים לחוזה, גם למקרה שההלוואה לא תשולם והעובד עוזב.

כפי שניתן לראות מדובר בנושא מורכב. טיפול בהפרת חוזה הלוואה עשוי להיות ארוך שנים. לכן, כבר בתחילת הדרך כדאי להיוועץ בשירותיו של עורך דין מסחרי מנוסה שיכול לסייע בפתרונות יצירתיים שונים. תוכלו לפנות למשרדי עו"ד דרור הראל הבקיא בתחום, ויכול לסייע לכם לנסח את החוזה. כמו גם לטפל גם בתהליך הליטיגציה והגבייה במקרה שהופר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *