אפריל 28, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

פסילת רישיון הנהיגה – המדריך המלא

1 min read

קרדיט: Canva

במדינת ישראל, ישנם 3 גופים אשר יכולים לפסול את רישיון הנהיגה של אדם – בתי המשפט, משטרת ישראל ומשרד הרישוי, אשר יכולים לעשות כן במסגרת 3 הליכים שונים ובנסיבות שונות. בין הנסיבות המוכרות והנפוצות ניתן למצוא עבירות תנועה חמורות כמו נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות או תחת השפעת חומרים מסוכנים, ואף בעקבות ביצוע תאונת דרכים חמורה. פסילת רישיון היא לא דבר של מה בכך בישראל, והיא נחשבת כאמצעי ענישה למקרים קיצונים ועבירות חמורות במיוחד. 

פסילת רישיון – הגופים שצריך להכיר

בתי המשפט יכולים לפסול את רישיון הנהיגה של נהג לאחר שהורשע בביצוע עבירת תנועה חמורה במיוחד, ואף יכולים לעשות כן עוד לפני סיום ההליך המשפטי ומיצוי הדין באמצעות פסילה עד תום ההליכים. גם משטרת ישראל יכולה במקרים מסוימים לפסול את רישיון הנהיגה של אדם כאשר הוא ביצע עבירת תנועה חמורה כמו נהיגה בשכרות, לאחר שימוע מול קצין משטרה. פסילה זו נקראת פסילה מנהלית , והיא יכולה לארוך בין 30 ל- 90 ימים, בהתאם לסוג העבירה החמורה שביצע הנהג. משרד הרישוי יכול אף הוא לפסול את רישיון הנהיגה של אדם בנסיבות מסוימות- כאשר הנהג נמצא לא כשיר לנהוג בגין סיבות פיזיולוגיות או נפשיות, או לאחר שנצברו לחובתו מספר רב של נקודות תעבורה בעקבות עבירות תנועה חוזרות ונשנות שביצע בפרק זמן קצר של מספר שנים בודדות.

המשמעות של פסילת רישיון

פסילת רישיון היא לא פעולה שנעשית בקלות ראש בדין הישראלי – לתפיסת המחוקק מדובר בשלילת זכות התנועה במובן מסוים, כמו גם שלילת פרנסה ממקצועות מסוימים כמו נהגי משאיות או נהגים בכלים כבדים משום שלרוב היא חלה על כל סוגי הרישיונות שנהג מחזיק ברשותו. לכן, רק במקרים בהם אדם מהווה סכנה על הכביש, ביצע עבירות תנועה חמורות במיוחד לפי חוקי התנועה, פגע בחיי אדם, או שביצע מספר עצום של עבירות תנועה בזמן קצר ונצברו לחובתו מספר רב של נקודות תעבורה רישיון הנהיגה שלו יישלל. עם זאת, ישנם מקרים בהם רישיון הנהיגה נשלל שלא כצדק, ובהם חשוב לפנות אל עורך דין מומחה לדיני תעבורה על מנת לערער על פסילת הרישיון ולהביא להקלה בעונש, או לביטולו לחלוטין במקרים מסוימים. 

קרדיט: Canva

לפנות לייעוץ משפטי מקצועי מוקדם ככל האפשר

אם מצאתם את עצמכם במצב בו נשלל רישיון הנהיגה שלכם על ידי בית המשפט, המשטרה או מכון הרישוי, חשוב לפנות מוקדם ככל האפשר אל עורך דין מומחה לדיני תעבורה אשר יוכל להעניק לכם ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקצועי, על מנת לקצר את תקופת השלילה ככל האפשר ואף להביא לביטולה. עורך הדין עמרי בן נתן הוא עורך דין תעבורה מומלץ אשר פועל בתחום מזה זמן רב, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בהליכים מורכבים ובהתמודדות מול אישומים חמורים. עורך הדין עמרי בן נתן חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, אדיב, זמין ומכיל, והוא פועל ללא חת על מנת לשמור על האינטרסים של לקוחותיו, למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות מורכבות וכמובן גם להביא להקלה בענישה ואף לזיכוי במגוון מקרים. לייעוץ משפטי ראשוני זמין במיוחד חייגו  054-6816386

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *