אפריל 28, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

נעצרת בכביש? הנה מה שעליך לעשות

צילום: PIXABAY

נסיעה בכביש היא חלק משגרת היום של רוב האנשים. מטבע הדברים, ניתן להסיק גם כי משטרת התנועה אוכפת רבות את הבטיחות בכבישים ודואגת לעצור נהגים שאינם נוהגים לפי החוק. אם במקרה נעצרתם על ידי שוטר הנה כמה דברים שחשוב שתדעו.

קבל את כל הפרטים מהשוטר

למרות הלחץ שיכול להיגרם סביב האירוע, נסו להישאר מפוקסים ולנסות לקבל כמה שיותר פרטים מהשוטר שעצר אתכם. תשתדלו להבין מה הייתה הסיבה לכך שהוא עצר אתכם והבינו מה הצעד הבא שעליכם לנקוט. במידה וקיבלתם דוח או צו מסויים, אל תתעלמו מהם! בדקו לעומק מה המסמך אומר והתחילו לפעול בהתאם.

פנה לעורך דין תעבורה 

בעיקר אם הועמדתם לדין, או במקרה בו אתם חושבים שהדוח לא ניתן בצורה הוגנת, שווה לכם להתייעץ עם עורך דין תעבורה. ייעוץ עם עורך דין גם יכול לעזור לכם למקד את דרכי הפעולה שלכם, וכמובן יוכל לעזור לכם בייצוג בבית הדין במידה ואתם זקוקים לו. הניסיון של עורך הדין יכול לעזור לכם בהליך המשפטי מול מגוון גורמים, ולכן מומלץ לא לוותר על הייעוץ הזה!

התייחסו ברצינות לבחירת עורך הדין ובחרו רק בעורך דין שאתם סומכים עליו ועל הניסיון שלו, מדובר בתפקיד חשוב מאוד ועליכם לבחור בעורך דין שידע לעשות אותו אפילו מתוך שינה.

צלמו תמונות

במידה ונעצרתם בגלל תאונת דרכים, נסו לצלם כמה שיותר תמונות של האירוע שיוכלו לעזור לכם בהמשך. אם היו מעורבים כלי רכב נוספים, צלמו את הפרטים שלהם וכמובן את המקום בו אירעה התאונה. את התמונות תשמרו במקום נוח ונגיש כך שבמקרה ותצטרכו להציג אותן תוכלו לגשת אליהן בקלות.

זה טיפ שחשוב שתזכרו, שכן תמונות מהאירוע יכולות לעזור מאוד ולהקל על התהליך.

האם יש מצלמות ברכב?

ברכבים רבים מותקנות מערכות צילום חכמות, שיכולות להיות מאוד שימושיות במקרה של עמידה לדין. הצילום יכול להיות ראיה מאוד חזקה שתסייע לכם רבות, לכן אם אתם חושבים או יודעים שיש לכם מערכת צילום כזו ברכב חפשו גישה אל תצלום הוידאו. כמו כן, אם אתם רוצים למצוא תצלומים מהרחוב תוכלו לנסות ולפנות לעירייה הרלוונטית על מנת לבדוק אם יש אופציה לקבלת תצלום ממצלמה ציבורית.

הכירו את הזכויות שלכם

אם אתם מרגישים שנעשה לכם עוול, יכול להיות שאתם לגמרי צודקים. בדקו מה הזכויות שלכם במקרה בו נעצרתם על ידי שוטר תנועה וראו האם ההליך נעשה בצורה הוגנת. אם אתם לא מצליחים לקבל מידע מדויק תוכלו לבקש סיוע מעורך הדין שלכם במטרה להבין האם הכל נעשה כשורה. חשוב מאוד לשמור על קור רוח ולנסות להיות מחושבים, עורך הדין שלכם כמובן יוכל לסייע ולעזור לכם בכל שלב בדרך. שתהיה לכם נסיעה בטוחה ושמרו על עצמכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *