אפריל 25, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

תביעה: צעיר לא נשלח לבדיקת הדמיה במועד ונותר נכה לצמיתות

1 min read
עיכוב בטיפול בכאבי גב

עיכוב בטיפול בכאבי גב. צילום: unsplash

שנתיים וחצי הסתובב צעיר בן 38 עם כאבי גב קשים, שהלכו והידרדרו, אך במקום לזכות בטיפול, טורטר הצעיר מרופא לרופא בקופת חולים 'כללית', עד שהפך לנכה ולשבר כלי – כך נטען לפחות בתביעה, אותה הגיש באמצעות עו"ד רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא.

על פי התביעה, בשנת 2014 עבר הצעיר  ניתוח להסרת דיסק  בבית החולים 'אסותא' בשל תאונות שעבר, אך הניתוח לא שיפר את מצבו והוא החל סובל מהקרנות לרגל, וכן הפרעות בתחושה וחולשת שרירים בכל הגוף.

בכתב התביעה מפרט עו"ד שפירא כיצד פנה האיש פעם אחר פעם לרופאיו בקופת חולים כללית, עם תלונות על כאבי גב קשים, הגבלות תנועה, וקשיי תפקוד נוספים, אולם על פי התביעה, מעבר לטיפול תרופתי לא נעשה דבר לאבחון בעייתו הרפואית ופתרונה. 

"למרות שמדובר בתלונות, שלאחר ניתוח מחייבות הפנייה להדמיה דחופה, זו לא ניתנה", טוען עו"ד שפירא. לדבריו  מדובר בהליך יקר, שככל הנראה קופת החולים ביקשה לחסוך את עלותו.

רק בתחילת פברואר 2017 הופנה התובע על ידי רופא המשפחה לאורתופד, שהמליץ להפנותו ל-MRI בדחיפות. למרות זאת, לדברי עו"ד שפירא, בקופת החולים התעכבו בביצוע הבדיקה, שבוצעה רק בסוף אותו חודש, והעלתה כי הוא סובל מפריצות של שאריות דיסק.

אלא שלפי התביעה, גם אז אף גורם בקופת החולים לא זירז את הטיפול בצעיר. להיפך, הוא זה שיצר קשר עם רופא ב"אסותא", שאבחן כי הוא סובל מתסמונת "זנב הסוס", תסמונת מסוכנת שבה אובדת הפעילות העצבית באזור שמתחת לחוט השדרה עד לכדי שיתוק קבוע. הרופא, שנדהם ממראה עיניו, הפנה את התובע לניתוח בהול.

לדברי עוה"ד שפירא, חרף הניתוח המתקן שנערך לצעיר באיחור רב, נגרמה לו נכות נוירולוגית ותפקודית קשה ביותר.

אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' יצחק שקד, מומחה בנוירוכירורגיה, שקבע כי הטיפול של קופ"ח 'כללית' היה רשלני, חרג מפרקטיקה רפואית מקובלת ולמעשה לא עומד באף סטנדרט ניתוחי.

לדברי פרופ' שקד, ניתוח להסרת דיסק הינו ניתוח שגרתי, "שלו היה מבוצע לפי הכללים הכירורגיים המקובלים, היה מביא להחלמה שלמה". לדבריו "…התעלמות ממצבו של התובע, אי ביצוע הדמיות מתבקשות מזה שנים ועוד, גרמו לביצוע ניתוח מתקן מאוחר, בשלב מתקדם של לחץ עצבי קשה, דבר שהותיר את התובע עם נכות נוירולוגית ותפקודית קשה ביותר".

פרופ' שקד קבע בחוות דעתו כי הכאבים הקשים מהם סבל התובע, ואשר נמשכו גם לאחר הניתוח להסרת הדיסק, היו אמורים להבהיר לרופאים כי לא הוסרו כל החלקים הפרוצים בדיסק, וכי חובה לבצע הדמיית ביקורת. "מדובר בהתנהלות פגומה ובלתי סבירה בנסיבות המקרה", קבע, והוסיף כי מצבו של הגבר הידרדר עד שהפך כמעט מרותק למיטה.

"ברור לחלוטין שהתסמינים היו קיימים עוד כשהתובע נבדק בסמוך, אצל רופאי הקופה, והתלונן בין היתר על קשיים במתן שתן", הסביר פרופ' שקד בחוות הדעת. "לפיכך הייתה חובה להפנותו לניתוח דחוף עוד קודם לכן". 

פרופ' שקד קבע עוד כי בעקבות רשלנות קופת החולים, האב הצעיר נותר עם מגבלת תנועה קשה ברגלו, וסובל מאי שליטה חלקית על הסוגרים ומקושי בקיום יחסי מין. בהתאם לכך, קבע לו נכות משוקללת של 70 אחוזים לצמיתות.

"טרם האירועים נשוא התביעה היה התובע אדם בריא, שתפקד באופן עצמאי לחלוטין", כתב עו"ד שפירא. "בעקבות האירועים הוא לא יכול לעסוק בעבודתו, ולמעשה גם לא בכל עבודה אחרת, ונותר עם נזק עצום מכל בחינה שהיא, לרבות מהבחינה הכלכלית".

בימים אלה הגיש עוה"ד שפירא תביעה בגין רשלנות רפואית נגד קופ"ח 'כללית', ובה מתבקש בית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לקופ"ח 'כללית' לפצות את התובע על כל נזקיו בסכום המוערך בלמעלה מ – 2.5 מיליון שקלים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *