אפריל 26, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

איך לא ליפול על צלם אירועים נוכל – הסבר סיטואציות פופולריות

1 min read

צילום: freepik

הרוב הגדול מבין כולנו מודע לכך שלא חסרים נוכלים כמעט בכל תחום לצערינו. אך הפעם אני אגע בנושא ניצול / נפילה בפח של הצלם באירוע חשוב שאתם נערכים אליו. ישנן חברות צילום שיראו לנו טוב בעין, באתרי האינטרנט שלהם – אך זאת לא בהכרח המציאות כפי שנראית יפה וטובה באתרים.

בעיה ראשונה שעלולה לקרות היא אי הגעה של הצלם לאירוע בעקבות כך שלא ערכתם עימו הסכם מסודר. אחרת, במצב שבו לא נרשם ההסכם, לצלם אין כל בעיה להבריז לעבודה משתלמת יותר ולהגיד לכם לדוגמא: שהוא חולה או חייב להיות במקום אחר, מפני שהוא לא התחייב למשהו רשום וחתום מראש. לעיתים, הצלם מבריז מיום האירוע, כביכול במקרים בהם אין הסכם חתום בין שני הצדדים, מכיוון שאולי קיבל הצעה עם מחיר גבוה יותר, וברור לכולנו, שהוא לא יהסס ולא יחשוב פעמיים.

בעיה נוספת וידועה של צלמים היא בעצם העתקת תמונות לצורכי דוגמא של עבודות שבכלל לא שלהם, אלא של צלמי אירועים מקצועים. או שעם מי שדיברתם מתגלה בכלל לא כצלם, אלא כבן אדם שלא עוסק בכלל במקצוע!

כאשר אתם מסתכלים ומתבוננים בדוגמאות רצוי לבקש מהצלם לראות את כל הרגעים באירוע כדי שתדעו מה אתם הולכים לקבל ותבואו עם ציפיות מתאימות

עוד טריק של "צלמים"

חשוב שגם אם יש הסכם, לשים לב שזה לא רק ״הסכם״ וכאן זה נגמר. הסכם צריך להיות מפורט מבחינת הכל. צריך להיות כלול בהכל, זאת אומרת- כל מה ששוחחתם עליו עם הצלם- צריך להיות רשום בכתב- וחתום כמובן.

כמובן שהפירוט חשוב בשביל שביעות רצונכם, כדי שלא תפספסו פרט אחד, דיוק מאוד חשוב כאן בכדי להימנע מהבעיות הללו.

אחרון, אבל ממש לא חביב – הצגת תמונות מסטוקים כדוגמאות

לא מעט צלמי חאפרים שמים באתרים שלהם תמונות חינמיות מסטוקים בתור גלריית צילום, ניתן למצוא כאלה המון באינטרנט. כאשר תסתכלו על דוגמאות באתרי צילום, מומלץ מאוד לבדוק את טיב התמונה, להתעמק באמון, זאת אומרת לבדוק שלא הועתקה מאתרים אחרים וזאת בעזרת לחיצה על כפתור ימיני בעכבר וללחוץ על "חפש תמונה זו בגוגל" ואז תוכלו לגלות האם יש עוד תמונות כאלה באתרים אחרים.

המון מזל טוב מחברת צילום המובילה בתחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *