אפריל 20, 2024

מישפטיפים

עצות משפטיות מעורכי הדין המובילים בישראל

הביטוח הלאומי סירב להכיר בצעיר שאצבעותיו רוסקו כנפגע עבודה

1 min read
סניף המוסד לביטוח לאומי בחולון

סניף המוסד לביטוח לאומי. צילום: shutterstock

עולה חדש תושב אשדוד (28), הועסק על ידי חברת כוח אדם במפעל לייצור מתכות. לפני פחות משנה, בשעה שעסק בטיפול בצינור שאיבה באמצעות מכונה מברזל, נתקעו ידיו במכונה, וכתוצאה מכך נגרמו לו שברים מרוסקים וחתכים עמוקים באצבעותיו. הביטוח הלאומי סירב להכיר בצעיר שאצבעותיו רוסקו כנפגע עבודה. רק לאחר מאבק משפטי זכה הצעיר לפיצוי של כ-36 אלף שקלים. 

הצעיר הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) להכיר בו כנפגע בעבודה, אולם ועדה רפואית קבעה כי הוא לא סובל מנכות כלשהי, תוך שהיא דוחה את תביעתו. 

בצר לו פנה הפועל לעורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל ממשרד עוה"ד שמעיה-מירל באשדוד, אשר הגישו בשמו ערר על החלטת המל"ל.

לאחרונה התבשר הצעיר, באמצעות עוה"ד שמעיה ומירל, כי ועדת הערר קיבלה את תביעתו, וכי נקבעו לו 12.2 אחוזי נכות לצמיתות, שזיכו אותו במענק חד פעמי של כ-36 אלף שקלים.

סניף המוסד לביטוח לאומי בחולון
סניף המוסד לביטוח לאומי. צילום: shutterstock

לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, כאשר ועדה רפואית של המל"ל דוחה תביעה, אין מדובר בסוף פסוק, שכן קיימים הליכים נוספים שבהם אפשר לנקוט, על מנת לערער על ההחלטה, ולזכות בזכויות להם זכאים המבוטחים.

בנוסף, מציינים עורכי הדין שמעיה ומירל, כי במקרה ומצב בריאותו של הפועל יחמיר במהלך השנים, כתוצאה מהפגיעות שמהן סבל בשל התאונה, הוא יהיה זכאי לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעת החמרה במצבו – ובמקרה שיוכר, הוא צפוי לזכות בתגמולים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *